Acura Integra to niewielki samochód segmentu C. Auto pojawiło się w 1986 roku i było jednym z pierwszych modeli (obok modelu Legend) sprzedawanych pod marką Acura przeznaczonych na rynek północnoamerykański. W rzeczywistości była to nieco lepiej wyposażona wersja Hondy Integry. Konstrukcyjnie natomiast model ten powiązany był z Hondą Civic. Modyfikacji uległo zawieszenie oraz układ hamulcowy, bowiem Integra miała być bardziej sportową odmianą Civica. Z kolei bliźniaczym modelem był Rover 416i, a na rodzimym rynku pojazd znany był jako Quint Integra.
Acura Integra występowała jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, podczas gdy w salonach Hondy dostępny był także 4-drzwiowy sedan. Kolejną różnicą była znacznie uboższa gama jednostek napędowych dostępnych w Acurze. Pod maską gościł tylko 1 silnik – nowoczesny 4-cylindrowy motor o zapłonie iskrowym miał pojemność 1.6 litra i 16 zaworów. Początkowo silnik dysponował mocą 113 KM, jednak pod koniec produkcji I generacji Integry moc wzrosła o 5 KM. Napęd przekazywany był na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowego „automatu”.
W 1989 roku przyszedł czas na „zmianę warty” i w salonach pojawiła się II generacja Acury Integry. Pod względem stylistycznym zaszły spore zmiany – auto straciło nieco na swojej kanciastości, zyskało natomiast pod kątem bardziej sportowego i agresywnego wyglądu. Z oferty zniknęła 5-drzwiowa odmiana, pojawił się natomiast 4-drzwiowy sedan. Początkowo do napędu znów przewidziano tylko jeden silnik. Była to 1,8-litrowa jednostka 16-zaworowa generująca pierw 130, a od 1992 roku 140 KM. W tym samym roku światło dzienne ujrzała 1,7-litrowa jednostka 16V VTEC o mocy 160 KM.
Topową odmianą był Integra GS-R, która poza najmocniejszą jednostką połączoną z manualną skrzynią wyróżniała się wyposażeniem, dostępnością kolorów (niebieski, biały i czerwony) oraz dodatkami stylistycznymi nadwozia i ograniczoną ilością wyprodukowanych egzemplarzy (5000). W zwykłych odmianach Acury Integra poza „manualem” dostępny był także 4-stopniowy „automat”.
W 1994 roku na rynku pojawiła się III odmiana Acury Integra. Auto stało się pod względem stylistycznym bardziej zwarte. Acura różniła się od Hondy przede wszystkim reflektorami – miała 4 osobne, okrągłe światła, podczas gdy Honda zwykłe, podłużne klosze, a także zderzakiem. Obok 3-drzwiowego hatchbacka dostępny by także 4-drzwiowy sedan z nieco większym rozstawem osi, co było wymuszone chęcią wygospodarowania miejsca dla pasażerów w II rzędzie. W 1998 przeprowadzono lifting Integry – modernizacji uległy zderzaki, przednie i tylne światła oraz detale we wnętrzu. Jednocześnie sedan został przemianowany na model EL. Do napędu służył 142-konny silnik 1.8 16V oraz 170-konny 1.8 16V VTEC. Wybór skrzyń biegów pozostał bez zmian.
Nowością była pokazana w 1997 roku Acura Integra Type R. Najmocniejsza odmiana wyróżniała się oczywiście dodatkami zewnętrznymi, w tym pokaźnym spojlerem na tylnej klapie. Auto jednak robiło ogromne wrażenie, szczególnie podczas jazdy – okrzyknięto ją jednym z najlepiej prowadzących się aut nie tylko przednionapędowych, ale ogółem! Ważący niewiele ponad 1000 kg Integrę napędzał 195-konny silnik 1.8 16V VTEC, a pierwsza „setka” pojawiała się na liczniku po 6,2 sekundach.
W 2001 roku zakończono produkcję Acury Integry, a jej następcą został model RSX.