Acura RSX to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę. Auto pojawiło się w 2001 roku i było w rzeczywistości 4. generacją popularnej Integry. Zdecydowano jednak, iż na rynku północnoamerykańskim, auto otrzyma nową nazwę; na pozostałych rynkach nie zmieniła się.
W porównaniu do swoich poprzedników zaszło wiele zmian. Skupiono się jedynie na produkcji 2-drzwiowego coupe (wcześniej był też dostępy 4-drzwiowy sedan). Oprócz tego pojazd został zbudowany na nowej płycie podłogowej, a pod maską znalazły się nowe, 2-litrowe jednostki. Konstrukcyjnie RSX był blisko powiązany z popularnym Civiciem VII.
W 2004 roku przeprowadzono facelifiting, który objął m.in. przeprojektowanie zderzaków, oraz świateł tylnych i przednich. Dodatkowo poprawiono także design deski rozdzielczej. Oprócz tego zmodyfikowano wiele elementów technicznych pod kątem bardziej sportowego i dynamicznego prowadzenia (m.in. obniżono zawieszenie).
Podstawowym silnikiem był 2-litrowy benzyniak VTEC generujący 160 KM. Do wyboru była 5-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna. Topowa odmiana o oznaczeniu Type S początkowo była napędzana 200-konnym 2.0 16V, a od 2005 roku – 210-konnym. Co ciekawe, jest to tylko o 10 KM mniej od sprzedawanych na innych rynkach Integry o „ostrzejszym” oznaczeniu (i wyglądzie) – Type R. W wersji Type S montowana była 6-biegowa przekładnia ręczna, większe felgi oraz wydajniejszy układ hamulcowy.
W 2006 roku zakończono produkcję Acury RSX, a następcy nie przewidziano.