Aston Martin Virage to luksusowy samochód sportowy produkowany przez brytyjską markę. Auto zadebiutowało w 1989 roku zastępując nieco już przestarzały model V8 Vantage. Jak przystało na firmę z Gaydon, również Virage składany ręcznie, a ówcześnie był flagowym oraz najdroższym modelem Astona.
Pod względem stylistycznym, można się dopatrzeć podobieństw do ekskluzywnego modelu Lagonda z lat 70. 2-drzwiowe nadwozie typu coupe prezentowało się dostojnie, a przetłoczenie na przedniej masce sprawiało, że auto wyglądało na potężne. Mimo eleganckiego nadwozia, Virage czerpał wiele części zarówno wnętrza jak i elementów karoserii od „zwykłych” producentów jak np. Audi (przednie reflektory), Volkswagen (tylne światła) czy Ford (przełączniki wewnątrz).
2 lata po rozpoczęciu produkcji pojawiła się także wersja cabrio z układem siedzeń 2+2 – Virage Volante. Z kolei w 1993 roku przedstawiono wzmocnioną odmianę z dopiskiem Vantage. Oprócz zmian napędowych, auto otrzymało bardziej mocarne dodatki do nadwozia, który stało się nieco niższe i szersze. Dodatkowo zafundowano mu mocniejsze hamulce.
Standardowy Virage napędzany był wolnossącą, 5,3-litrową V8-ką generującą 330 KM, która współpracowała z 5-biegową przekładnią ręczną lub 3-stopniowym automatem. Odmiana Vantage natomiast kryła pod maską co prawda ten sam silnik co „zwykła” wersja, jednak doposażono go o 2 kompresory Eatona, które podniosły moc do 550 KM.
W 1996 roku przeprowadzono pewne zmiany, zarówno stylistyczne, jak i nazewnicze. Nazwa Virage przestała obowiązywać, a model przemianowano na V8. Wszelkie nazwy poszczególnych wersji jak Volante czy Vantage nie uległy zmianie. Wspomniane zmiany kosmetyczne polegały na upodobnieniu „zwykłej” odmiany, do wzmocnionego Vantage'a. Auto wyróżniało się więc bardziej agresywną stylistyką, a przy okazji, dzięki zastosowaniu niektórych części z mocniejszego brata, moc jednostki wzrosła do 354 KM.
Produkcja modelu Virage/V8 zakończyła się w 2000 roku, a jego następcą był model V12 Vanquish S. Ten z kolei został zastąpiony w 2009 roku modelem DB9, którego bardziej zadziorną wersję nazwano DBS. Aston uznał jednak, że luka między modelami DB9 i DBS jest „zbyt duża” i musi stworzyć model, który łączyłby zarówno majestatyczne i wygodne cechy pierwszego oraz sportowe zacięcie drugiego.
W ten sposób w 2011 roku pojawił się kolejny model o nazwie Virage. Pod względem stylistycznym dla przeciętnego śmiertelnika trudno jest dopatrzeć się różnić między nim a DB9. Inne są m.in. reflektory (pochodzą od Rapide'a) i tylne światła, a dla „doprawienia” dodano kilka ostrzejszych linii. Wewnątrz znajdziemy rozdarcie między eleganckim wykończeniem stawiającym na komfort, a sportowymi akcentami. Standardowo auto ma układ siedzeń 2+2, jednak w przypadku zamówienia „wyczynowych” foteli trzeba zrezygnować z tylnego rzędu siedzeń.
Virage występuje zarówno jako coupe, jak i cabrio z dopiskiem Volante. Konstrukcyjnie auto opiera się na tej samej płycie podłogowej co inne modele marki – czyli VH, a karoseria została wykonana z aluminium, tytanu oraz włókna węglowego.
Do napędu służy 5,9-litrowe V12 generujące 490 KM. Skrzynię biegów (sekwencyjną, 6-stopniową) dla lepszego rozkładu masy umieszczono przy tylnej osi, którą zresztą napędza.
Produkcja Astona Martina Virage została zakończona w 2012 roku.