Audi A6 to samochód osobowy klasy premium produkowany przez koncern Audi AG.
I generacja modelu była następcą 100 IV generacji, który w 1994 roku został przemianowany na A6 C4. Nadwozie niewiele różniło się od poprzednika. Podstawowe różnice widać w tylnych reflektorach, lusterkach oraz lekko przeprojektowanym przednim pasie. Napęd był przenoszony za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej albo 4-biegowego automatu na przednią oś, bądź na wszystkie koła za pomocą napędu quattro.
Wprowadzono wtedy też najmocniejszego ówcześnie diesla w ofercie Audi. Pięciocylindrowy, 2.5-litrowy silnik generował moc 140 KM.
W 1997 roku zaprezentowano w Genewie następną generację – A6 C5. Nadwozie uległo dużej zmianie – karoseria, zaprojektowana przez Pininfarinę zyskała krągłych kształtów, przez co współczynnik oporu powietrza wynosił 0,28. Na początku model oferowano w postaci sedana, a po 2 latach do produkcji trafił także Avant.
W 2000 roku powstała bazująca na Avantcie - wersja Allroad quattro. Rok później dokonano drobnego faceliftingu.
III generację – A6 C6 – zaprezentowano w Paryżu w 2004 roku. Samochód rok później odniósł duży sukces, zdobywając nagrodę Światowego Samochodu Roku. Tak jak w poprzedniku, na wersję Avant trzeba było czekać 2 lata. Tym razem karoserii nadano bardziej elegancki charakter, dodając przetłoczenia. Dostępne były zarówno turbodoładowane i wolnossące silniki benzynowe, oraz słynne TDI. Napęd był przenoszony na przód, lub na 4 koła.
W 2008 roku poddano go faceliftingowi, który obejmował modyfikację grilla, przednich i tylnych reflektorów oraz zawieszenia. Wtedy też wprowadzono 2 nowe silniki benzynowe oraz 2 nowe diesle.
IV generacji A6 – C7 – doczekała się w 2011 roku. W tym samym roku, auto weszło do produkcji zarówno w wersji Limousine jak i Avant. Rok później weszła na rynek wersja Allroad. Wyróżniała się, podobnie jak w poprzedniej wersji, szerszymi błotnikami, zwiększonym prześwitem o 6 cm, a także stalową osłoną podwozia z przodu i tyłu pojazdu. Nadwozie w porównaniu do poprzedniej generacji, stało się bardziej agresywne i eleganckie. W środku zastosowano materiały wysokiej jakości, a pasażerowie tylnej kanapy z pewnością nie będą narzekać na brak miejsc na nogi. Pojemność bagażnika wahała się od 530 litrów (w przypadku wersji Limousine) do 565 litrów (wersja Avant).
W 2014 roku auto przeszło facelifting. Dokonano zarówno zmian technicznych, jak i stylistycznych. W nadwoziu zmodyfikowano wloty powietrza, progi, grill, przednie zderzaki oraz reflektory. Ze zmian technicznych można wyliczyć modyfikację układu wydechowego, udoskonalono silniki spełniające normę Euro 6. Wynikiem tego, był m.in. silnik 2.0 TDI o mocy KM, który charakteryzuje się wyjątkowo niskim spalaniem na poziomie 4,5 litra na 100 km. Oprócz tego zredukowano masę pojazdu o ok. 50 kg.
W swojej klasie jest jednym z głównych „graczy” konkurując z BMW serii 5, Mercedes klasy E oraz Volvo V70.