BMW X4 to średniej wielkości SUV o linii coupe, który BMW określa mianem SAC (Sports Activity Coupe). Auto zadebiutowało w 2014 roku poszerzając tym samym rodzinę modeli serii X. X4-ka (pierwsza generacja nosi oznaczenie typoszeregu F26) była miała być mniejszą wersją udanej X6-tki, konstrukcyjnie natomiast bazowała na modelu X3 po faceliftingu.
Co ciekawe, patrząc na oba modele od przodu, różnice są nie do zauważenia. Dopiero od boku można dostrzec szybko opadającą linię dachu w X4, a co za tym idzie, niewystarczającą ilość miejsca na głowę dla wysokich pasażerów. Bagażnik w porównaniu do X3-ki jest o 50 litrów mniejszy – ma 500 litrów pojemności. Linie nadwozia sprawiają, że BMW X4 wygląda atrakcyjnie i zadziornie. Wnętrze zostało zaprojektowane w typowy dla BMW sposób i nie ma w nim nic wyróżniającego. Choć początkowo wiele osób nie wróżyło temu modelowi kariery, BMW szło w zaparte. Podobnie było z modelem X6, który według wielu nie powinien się był p
rzyjąć, a odniósł niemały sukces. W standardowym wyposażeniu znalazł się m.in. napęd xDrive oraz 8-biegowa skrzynia automatyczna (poza podstawowym dieslem, w którym występowała 6-stopniowa przekładnia manualna, „automat” był dostępny za dopłatą). Gamę jednostek napędowych otwierały 4-cylindrowe benzyniaki 2-litrowe o mocy 184 (20i) oraz 245 KM (28i). Większa, 3-litrowa jednostka R6 występowała w wersji 306-konnej (35i) oraz w topowej wersji 360-konnej (M40i). Wcześniej wspomniany turbodiesel to 2-litrowa jednostka 190-konna (20d). Mocniejsze odmiany wysokoprężne, to 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów generujący 258 (30d) i 313 (35d) KM.
BMW X4 typoszeregu F26 stosunkowo krótko utrzymała się na rynku, z uwagi na nieco „przestarzałą” konstrukcję. W momencie gdy auto debiutowało, jej konstrukcyjne podwaliny były w sprzedaży już od 5 lat (w postaci BMW X3 II generacji). Z tego powodu, już na początku 2018 roku zaprezentowano II generację BMW X4 (G02), która konstrukcyjnie opierała się na III odsłonie modelu X3 (G01). Mimo iż auto zyskało kilka cm wzdłuż, wszerz i wzwyż, to inżynierom udało się nieco obniżyć masę auta w stosunku do poprzednika. Stylistycznie X4-ka G02 również opiera się na X3-ce. Największe zmiany zaszły w tylnej części, gdzie BMW postawiła na nowe rozwiązania stylistyczne – długie i wąskie światła, logo marki umieszczony na masce pomiędzy światłami, miejsce na tablicę przeniesione na zderzak.
Z wyposażenia całkowicie zniknęła manualna skrzynia biegów – w każdej wersji silnikowej dostępna jest tylko 8-stopniowa przekładnia automatyczna. Jeśli chodzi o silniki, wśród benzyniaków dostępne są silniki 2.0 R4 o mocy 184 (20i) oraz 252 (30i) KM. Turbodiesle natomiast otwiera 190-konna wersja silnika 2.0 (20d). Mocniejsza odmiana dysponuje 231 KM (25d). 3-litrowe R6 rozwija 265 KM (30d). Po raz pierwszy z kolei pojawiła się wysokoprężna wersja M X4-rki – X4 M40d, który korzysta z 3-litrowego diesla o mocy 326 KM. Nie zabrakło także benzynowego odpowiednika M-ki – wersja M40i jako jedyna wśród silników z zapłonem iskrowym wyposażony jest w 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów o mocy 354 KM. Moment obrotowy przekazywany jest za pomocą napędu xDrive we wszystkich odmianach silnikowych.