Chevrolet Aveo to niewielki samochód należący do segmentu B. Debiut I generacji (T250) odbył się w 2002 roku, kiedy to Daewoo ogłosiło upadłość, a amerykańska marka zajęła azjatycką firmę. Aveo może być uważane za następcę popularnego na polskich drogach Lanosa.
Na początku Aveo było dostępne jedynie jako 5-drzwiowy hatchback, jednak w tym samym roku pojawił się także 4-drzwiowy sedan, a 2 lata później można było także zamówić nadwozie 3-drzwiowe. Linia auta jest łagodna, nowoczesna ale zaprojektowana bez „szału”, jednak pojazd nie jest brzydki. 3880 mm długości (4210 mm w przypadku sedana) i 1680 mm szerokości ułatwia manewrowanie w mieście i pomimo niewielkich rozmiarów, wnętrze nie jest ciasne. O ile z przodu jest dosyć przestronnie, o tyle na tylnej kanapie pasażerowie nie będą ściśnięci jak sardynki w puszce. Deska rozdzielcza również nie powala finezją, ale jest czytelna i ergonomiczna. Niestety jakość użytych materiałów nie jest najlepsza, ale dzięki przystępnej cenie, auto zdobyło dużą popularność w Polsce.
Co ciekawe w latach 2007-2011 poliftowe Aveo T250 było produkowane w żerańskich zakładach FSO w Warszawie. Wspomniany lifting sedana miał miejsce w 2005 roku, a 3- i 5-drzwiowego hatchbacka w 2007 roku. Zmianie uległa przednia i tylna część nadwozia, dzięki czemu wygląd auta zyskał dynamiki.
W tym samym roku wprowadzono także nowe jednostki napędowe o pojemności 1,2 i 1,4 i mocy odpowiednio 84 i 101 KM. Dostępny był także silnik 1,5 litra (86 KM) i 1,6 litra (106 KM), jednak na rynku polskim były one niedostępne. Moc była przenoszona wyłącznie na przednią oś za pomocą 5-stopniowej skrzyni manualnej lub 4-biegowego automatu.
II generacja Chevroleta Aveo (T300) weszła do produkcji w 2011 roku. Choć bryła auta pozostała bez zmian, to stylistyka uległa diametralnej zmianie. Z przodu w oczy rzucają się przede wszystkim masywne reflektory i przetłoczenia na masce dodające autu dynamiki oraz nutę zadziorności. Bok auta nie wyróżnia się niczym szczególnym, jednak klamka tylnych drzwi została zintegrowana ze słupkiem C. Wnętrze również przeszło znaczącą metamorfozę, a ubogie wyposażenie podstawowe Aveo T200/250, zostało wzbogacone o kilka znaczących dodatków. Wymiary pojazdu uległy niewielkiemu powiększeniu, i tak jak poprzednia generacja, Aveo było dostępne w 3 wersjach nadwoziowych.
Tym razem jednak, Chevrolet przewidział większą gamę jednostek napędowych – 3 silniki benzynowe oraz 2 wysokoprężne. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z pojemnością 1,2, 1,4 i 1,6 litra o mocy odpowiednio 86, 100 i 115 KM. Diesle miały jedną pojemność – 1,3 litra o mocy 75 lub 95 KM. W przeciwieństwie do poprzednika, produkcja Aveo T300 odbywała się wyłącznie w Bupyong. Fabryka na Żeraniu zaniechała montażu ze względu na nieopłacalność tego procesu, po tym jak Unia Europejska zniosła cło na auta importowane z Korei Południowej.
Głównymi konkurentami Chevroleta Aveo są m.in. Dacia Sandero i Kia Rio.