Chevrolet Equinox to średniej wielkości SUV oferowany głównie na amerykańskim rynku przez koncern GM. I generacja auta została wraz z bliźniaczym modelem, Pontiaciem Torrentem, zaprezentowana w 2004 roku, a produkcja ruszyła rok później.
Stylistyka jest typowa dla amerykańskich aut – sporych rozmiarów zderzaki i nadkola dają kierowcy poczucie bezpieczeństwa. 4796 mm długości, 1814 mm szerokości i 1760 mm wysokości czynią Equinoxa, pojazdem niewiele większym od np. Audi Q5. Chevrolet występował tylko w jednym, 5-drzwiowym nadwoziu, a pod maską znajdował jeden z 2 silników.
Benzynowa jednostka V6 o pojemności 3,4 lub 3,6 litra osiągała moc odpowiednio 185 i 264 KM i całkiem nieźle radziła sobie z rozpędzaniem 1,7 tonowego SUV-a. Moment był przekazywany na 4 koła, lub jedynie na przednią oś za pomocą 5- lub 6-biegowego automatu.
W 2009 roku na rynku pojawiła się II generacja Chevroleta Equinox. Model dzielił płytę podłogową m.in. z Oplem Antarą, a niektóre podzespoły „zapożyczył” od Chevroleta Cruze. Auto wyglądem nawiązywało do I generacji, lecz otrzymała między innymi większy grill, nowe zderzaki i reflektory. Linia dachu została poprowadzona odrobinę niżej, a długość auta uległa skróceniu, za to szerokość zwiększyła się o 82 mm.
Pod maską oprócz 2 jednostek V6 (3,0 l 264 KM i 3,6 l i 301 KM) znalazł się także 4-cylindrowy motor o pojemności 2,4 litra i mocy 182 KM. Jedyną skrzynią biegów tym razem jest 6-stopniowy automat, a napęd był przenoszony na przednią oś, lub opcjonalnie na wszystkie koła.
Konkurentami Chevroleta Equinox są m.in. Ford Edge oraz Mitsubishi Outlander.