Chevrolet Matiz był najmniejszym samochodem osobowym w ofercie Chevroleta. Auto zadebiutowało już w 1998 roku, choć wtedy znane było jako Daewoo Matiz. Gdy w 2004 roku Chevrolet przejmował południowokoreańską markę, postanowiono bez większych zmian (drobne modyfikacje dotknęły pas przedni oraz tylny) przemianować pojazd na Chevroleta Matiz.
I generacja długo produkowana nie była, bowiem już w 2005 roku na rynku pojawiła się II odsłona. Auto zachowało dotychczasową, klinowatą bryłę, jednak stylistyka była znacznie bardziej nowoczesna i przyjazna. W zależności od rynku, pojazd znany był także jako Chevrolet Spark (Europa Wschodnia oraz Chiny) czy Pontiac Matiz G2 (Meksyk). Mimo nowego nadwozia, Matiz w bardzo dużym stopniu opierał się konstrukcyjnie i technicznie na poprzedniku. W 2008 roku przeprowadzono niewielki lifting obejmujący zmianę atrapy chłodnicy.
Do napędu małego Chevroleta posłużyły wyłącznie silniki benzynowe. 0,8-litrowa jednostka 3-cylindrowa rozwijała 52 KM, a 4-cylindrowy motor o pojemności 1 litra – 67 KM. Moc przenoszona była na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 4-stopniowego automatu.
Produkcja auta została zakończona w 2010 roku, choć do połowy 2014 roku Chevrolet Matiz oferowany był w krajach Ameryki Łacińskiej.