Daewoo Lanos to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych produkowanych przez południowokoreański koncern. Auto zdobyło szczególną popularność w Polsce oraz na Ukrainie dzięki swojej prostej i trwałej konstrukcji, tanim częściom zamiennym oraz dobrej współpracy jednostek napędowych z gazem LPG.
Lanos zadebiutował w 1997 roku jako następca Nexii. Oferowano go w postaci 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka, a także 4-drzwiowego sedana. Co ciekawe, produkcja Lanosa odbywała się od początku zarówno w Korei Południowej, jako i na warszawskim Żeraniu (gdzie na początku udział polskich części miał 60-procentowy udział, a pod koniec produkcji, aż 98-procentowy!), a także w Kairze, oraz w Taganrog.
Nazwa pochodzi od połączenia łacińskich słów „latus” oraz „nos”, co oznacza kolejno „przyjemność” oraz „my”. Mimo iż za stylistykę auta odpowiedzialne było znane biuro Italdesign, to Lanos nie był pojazdem ciekawym pod względem designerskim. W 2000 roku dokonano drobnego liftingu, który polegał na zmianie tylnych świateł oraz klapy bagażnika. Wtedy też z rynków Europy Zachodniej wycofano sedana, a z Polski – 3-drzwiowego hatchbacka.
Lanos napędzany był wyłącznie jednostkami benzynowymi o pojemności 1.4, 1.5 oraz 1.6, które generowały kolejno 75, 86 (8V) oraz 100 (16V) a także 106 KM.
Gdy w 2002 roku zaczęły się problemy finansowe Daewoo i zostało ono wykupione przez GM, zakończono produkcję Lanosa, a jego następcą został Kalos/Aveo. Jednak już po 2 latach auto znów zaczęto montować jednak tym razem z dopiskiem Plus i z logiem FSO. Taki stan rzeczy miał się aż do 2008 roku, kiedy całkowicie zakończono produkcję Lanosa.