Daihatsu Applause to kompaktowy samochód osobowy klasy średniej niższej produkowany przez japońską markę. Auto pojawiło się w 1989 roku jako następca modelu Charmant.
Applause wyróżniał się nietypowym nadwoziem, bowiem na pierwszy rzut oka auto wydawało się być 4-drzwiowym sedanem, jednak w rzeczywistości było liftbackiem – klapa bagażnika otwierała się wraz z tylną szybą. Oprócz tego występowała także wersja kombi, jednak za jej dystrybucję odpowiadała niezależna, europejska firma. Dokładniej mówiąc produkowali oni jedynie klapy bagażnika, które po wymianie zamieniały Applause'a w kombi.
Auto przeszło 2 liftingi – pierwszy w 1994 roku (zmiany dotknęły wtedy jedynie pasa przedniego oraz wyposażenia), a drugi – w 1997 roku. Wtedy zmodernizowano zarówno pas przedni jak i tylny, a także wnętrze pojazdu. Po raz kolejny zadbano o bogatsze wyposażenie standardowe, które obejmowało już poduszki powietrzne oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne. Przez zastosowanie znaczących zmian, uznaje się iż wprowadzono wtedy do produkcji II generację auta.
Do napędu Applause'a użyto silnika benzynowego o pojemności 1.6 litra. Występował on jednak w 2 wersjach – z gaźnikiem oraz wielopunktowym wtryskiem. Pierwszy z nich miał 90 KM, a drugi 105 (jednak na niektórych rykach zachodnioeuropejskich występował również w wersji 90-konnej).
Wraz z wprowadzeniem II generacji kompaktowego Daihatsu, wycofano z rynku jednostkę gaźnikową, z kolei silnik z wtryskiem generował 99 KM. Na rodzimym rynku gaźnikowy motor miał 96 KM, natomiast jednostka z wtryskiem – 120. Napęd był przekazywany na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej oraz 3- lub 4-stopniowego automatu. Wraz z pierwszą generacją auta, dostępny był także napęd na 4 koła z tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu.
Produkcja Daihatsu Applause zakończyła się w 2000 roku, a jego następcą został Altis.