Dodge Shadow to kompaktowy samochód osobowy klasy średniej niższej produkowany przez amerykański koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1987 roku i miało być następcą dla modelu Omni. Jego bliźniaczym modelem był Plymouth Sundance.
Shadow bazował konstrukcyjnie na płycie podłogowej P-Platform. Początkowo auto oferowane było tylko jako 4-drzwiowy sedan, ale już kilka miesięcy po premierze do sprzedaży weszło także 3-drzwiowe coupe, a w 1991 roku także kabriolet. Początkowo auto oferowano z 2,2-litrowym silnikiem benzynowym w wersji wolnossącej oraz turbodoładowanej. Generowały one kolejno 93 lub 146 KM.
Za dopłatą dostępny był sportowy pakiet ES, który obejmował najpierw tylko szersze opony i alufelgi, a z biegiem lat uzupełniono pakiet o tylny spojler, przednią dokładkę oraz halogeny. W 1989 roku przeprowadzono drobny lifitng, który przyniósł nową atrapę chłodnicy.
Dotychczasowy silnik z turbo został zastąpiony 2,5-litrową, również doładowaną jednostką, która rozwijała 145 KM. Dodatkowo do oferty została włączona 101-konna wersja silnika 2.5, która oferowana była ze starym, wolnossącym 2.2. Co ciekawe, tylko w 1990 roku oferowano silnik 2.2 Turbo o mocy 177 KM. Po dwóch latach zaprezentowano nową, 3-litrową jednostkę V6 generującą 141 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą automatycznej skrzyni biegów o 3 lub 4 przełożeniach bądź manualnej, 5-stopniowej przekładni.
W 1994 roku zakończono produkcję Dodge'a Shadow, a jego następcą został model Neon.