Eagle Premier to samochód osobowy klasy średniej wyższej produkowany przez amerykański koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1987 roku, tuż po tym jak Chrysler wykupił firmę AMC (American Motor Corporation).
Premier bazował konstrukcyjnie na płycie podłogowej B-body, choć w pracach nad projektem współpracowali z Renault, a co więcej, początkowo auto miało być sprzedawane właśnie z rombem na masce. Ostatecznie jednak, przejął dużo części od Renault 25, w tym także niezależne zawieszenie 4 kół, co ówcześnie w USA było raczej niespotykane i zapewniało mu bardziej sportowy styl prowadzenia.
Pojazd występował tylko jako 4-drzwiowy sedan, a od 1990 roku oferowano także bliźniaczy model Premiera – Dodge'a Monaco. Eagle Premier oferował jedno z najbardziej przestronnych wnętrz w swojej klasie, jednak jeśli chodzi o design nadwozia, brakowało mu polotu, choć elegancji nie można mu odmówić. Za projekt karoserii odpowiedzialny był sam Giorgetto Giugiaro.
Pod maską pracować mogły wyłącznie benzyniaki. Mniejsza jednostka (R4) miała 2.5 litra pojemności i generowała 113 KM, a większa, 3-litrowa V6-ka – 153 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4-stopniowego automatu.
W 1992 zakończono produkcję Eagle'a Premier (oraz bliźniaczego Monaco).