Ferrari 328 to sportowy samochód produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1985 roku jako następca modelu 308 GTB i było ostatnim Ferrari z poprzecznie zamontowanym silnikiem V6.
328 mógł występować w 2 wersjach – GTS (Gran Turismo Berlinetta – coupe) oraz GTB (Gran Turismo Spider – cabrio). 2-drzwiowe nadwozie 328 tylko nieznacznie różniło się od swojego poprzednika, jednak można dostrzec bardziej masywne nadwozie. Linia karoserii nawiązuje do modeli Ferrari z lat 60. np. Dino.
W nazwie auta ukryto zarówno ilość cylindrów jak i pojemność jednostki napędowej. Umieszczony centralnie silnik V8 miał 3,2 litra pojemności i generował 270 KM, co przy masie ok. 1,3 tony zapewniało mu dobre prowadzenie i przyzwoite osiągi. W rzeczywistości był to nieco zmodyfikowany silnik od 308-ki -blok został rozwiercony, a skok cylindrów nieco zwiększony.
Dodatkowo inżynierowie Ferrari zadbali o to, by niepotrzebne były wybitne umiejętności kierowania do sportowej jazdy 328. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów.
W 1989 roku zakończono produkcję Ferrari 328, a jego następcą został model 348.