Ferrari 488 GTB to włoski supersamochód który został zaprezentowany w 2015 roku w Genewie. Model swoją nazwę zawdzięcza pojemności skokowej wyrażonej w centymetrach sześciennych pojedynczego cylindra.
488 GTB jest następcą modelu 458 Italia, co można wyraźnie zobaczyć po nadwoziu, który zostało tylko przeprojektowane, a nie stworzone od zera, ale wyszło mu to na dobre. Moda downsizingu zawitała również do Modeny - auto otrzymało 8-cylindrowy, wspomagany 2 turbosprężarkami silnik o pojemności „zaledwie” 3,9 litra i mocy 670 KM. Dzięki temu 488 GTB „katapultuje się” do 100 km/h w 3 sekundy, a osiągniecie 200 km/h zajmuje mu 8,3 sekundy. Współpracująca z jednostką dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia została wyposażona w system zarządzania momentem obrotowym Variable Torque Management. Auto waży 1370 kg, czyli o 10 kg mniej od 458 Italia.
W tym samym roku co 2-drzwiowe coupe, Ferrari zaprezentowało także wersja Spyder. Inżynierowie zdecydowali się zastosować twardy dach, którego rozłożenie zajmuje ok. 14 sekund. Spyder jest co prawda cięższy od zwykłej wersji o ok. 50 kg, jednak inżynierowie zapewniają, że dzięki wzmocnieniom z magnezu, sztywność nadwozia jest taka sama w obu modelach. Pod maską znajduje się ta sama jednostka, a osiągi również nie różnią się od wersji GTB.
Głównymi konkurentami są m.in. Lamborghini Huracan oraz McLaren 650S.