Ferrari 575M to sportowy samochód osobowy typu GT produkowany przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 2002 roku jako następca modelu 550 Maranello.
W rzeczywistości 575M był tylko delikatnie z zewnątrz zmodyfikowaną wersją poprzednika z większym silnikiem. Nazwa pochodzi od pojemności jednostki napędowej, a litera „M” od włoskiego słowa „modificato”, czyli „modyfikacja”.
W porównaniu do 550, auto planowano produkować jedynie jako 2-drzwiowe coupe (Maranello), jednak w 2005 roku zaprezentowano wersję targa o nazwie Superamerica (tylko 559 wyprodukowanych egzemplarzy), która oprócz ciekawego rozwiązania dachu, miała nieco więcej mocy. Odsuwany dach został wykonany z włókna węglowego, a aby podziwiać niebo, należało go...obrócić o 180 stopni – tym samym dach „kładł” się wzdłuż linii auta na klapie bagażnika.
Od 2003 roku dostępna była sekwencyjna skrzynia biegów zaadaptowana z bolidu F1, która, podobnie jak zawieszenie, miała różne tryby pozwalające na ostrzejszą jazdę. Rok później można było zamówić torowe zawieszenie, które dostarczało wiele wrażeń poza drogami publicznymi.
Do napędu służyła 5,75-litrowa V12-ka generująca 515 (Maranello) lub 540 (Superamerica) KM. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub sekwencyjnej.
W 2006 roku zakończono produkcję Ferrari 575M, a jego następcą został 599 GTB Fiorano.