Fiat 125 to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1967 roku jako następca modelu 1300/1500.
W tym samym roku, na podstawie umowy licencyjnej z FSO, rozpoczęto także produkcję modelu 125p (które różniło się nieco od modelu 125) w warszawskich zakładach FSO. Montaż trwał aż do 1983 roku, kiedy to licencja wygasła – po tym roku produkcja trwała dalej pod nazwą FSO 125p.
Wracając jednak do włoskiego modelu 125, został on zaprojektowany na płycie podłogowej poprzednika, a niektóre podzespoły były dopasowywane z innych modeli. Auto miało elegancką linię i całkiem przestronne wnętrze przeznaczone dla 5 osób. Bagażnik z kolei miał aż 400 litrów pojemności. Rok po debiucie pojawiła się odmiana Special, która wyróżniała się 5-biegową, manualną skrzynią biegów, większą mocą silnika oraz innymi listwami bocznymi i wnętrzem. Wtedy też, 125 zajęło 2. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku.
Od 1970 roku w ofercie dostępna była tylko odmiana Special, która w tym samym roku przeszła facelifting – zmodyfikowano pas przedni, oraz tylne lampy, a opcją był 3-stopniowy automat. Początkowo 125 dostępny był tylko jako 4-drzwiowy sedan, jednak w późniejszym czasie do salonów trafiło także 5-drzwiowe kombi Familiar.
Do napędu Fiata 125 służył 1,6-litrowy benzyniak DOHC, który generował 90 KM, a w wersji Special – 100 KM. Obok wcześniej wspomnianych przekładni, początkowo 125 wyposażany był jedynie w 4-biegową przekładnię manualną.
W 1972 roku zakończono produkcję Fiata 125, a jego następcą został model 132. Jego rywalami byli m.in. Volkswagen K70, Opel Ascona oraz Peugeot 404.