Fiat Ritmo to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez włoski koncern. Pojazd zadebiutował w 1978 roku jako następca modelu 128, po którym zresztą przejął niektóre rozwiązania. Ritmo w chwili debiutu wywołało niemałe zamieszanie we względu na swój nietypowy i nowatorski design.
Za projekt nadwozia odpowiadała firma Bertone. Klinowaty ksztalt nadwozia typu hatchback, wyróżniało się z przodu niewielkimi, okrągłymi reflektorami oraz nachodzącą na nie maską, z boku okrągłymi klamkami, natomiast z tyłu – wysoko poprowadzonym zderzakiem. Początkowo dostępna był tylko 3- oraz 5-drzwiowa wersja, natomiast 3 lata po debiucie zaprezentowano 2-drzwiowy kabriolet.
W 1982 roku przeprowadzono facelifting, który objął zmianę pasa przedniego, na którym pojawiły się poczwórne, okrągłe reflektory oraz nowy grill. Kolejna modernizacja miała miejsce po 3 latach, jednak wtedy najbardziej zauważalną zmianą było zastąpienie okrągłych klamek klasycznymi – prostokątnymi.
Gama jednostek napędowych Fiata Ritmo była bardzo szeroka – benzynowe jednostki miały pojemność 1 (60 KM), 1.1 (55, 58 KM), 1.3 (65, 68 KM), 1.5 (75, 79, 82 KM), 1.6 (90, 100, 105 KM) oraz 2 litry w topowej wersji Abarth (120, 130 KM). Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne dostępne były wolnossące silniki 1.7 oraz turbodoładowane 1.9, które generowały kolejno 55, 58 lub 60 oraz 80 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 3-stopniowego automatu. W 1988 roku zakończono produkcję Fiata Ritmo, a jego następcą został model Tipo.