Ford Aerostar to rodzinny van średniej wielkości produkowany przez amerykański koncern. Auto zadebiutowało w 1985 roku, choć prezentacja odbyła się już rok wcześniej.
Aerostar wyróżniał się na tle swoich rywali nowoczesna stylistyką i opływowym nadwoziem. Swoim kształtem był czasem przyrównywany do promu kosmicznego. Oprócz wersji osobowej powstawała także 2-osobowa odmiana dostawcza. Aerostar miał 4-drzwiowe nadwozie – odsuwane drzwi tylne znajdowały się tylko po prawej stronie. Pojazd mógł pomieścić nawet do 7 osób, a oprócz zwykłej odmiany, Ford proponował także wersję z przedłużonym nadwoziem (Extended).
W 1990 roku wybrano Forda Aerostar na Truck of the Year. Pierwszy facelifting pojazd przeszedł w 1989 roku, kiedy to zmieniono wygląd atrapy chłodnicy. Następnie po 3 latach dokonano kolejnych zmian, jednak tym razem wiązały się one z wprowadzeniem kolejnej generacji auta. Pas przedni został unowocześniony, a wyposażenie auta wzbogacono o kilka dodatków, m.in. o poduszkę powietrzną.
Pod maską Aerostara można było znaleźć jedynie silniki benzynowe. Podstawowa jednostka miała 4 cylindry, 2.3 litra pojemności i generowała 100 KM. W 1988 roku został on wycofany, w tym samym czasie większy, 2,8-litrowy silnik V6 (115 KM) został zastąpiony większą, 3-litrową jednostką generującą 137 lub 145 KM. Największym silnikiem była 4-litrowa widlasta „szóstka” rozwijająca 155 KM. Moc kierowana była na tylne lub obie osie za pomocą automatycznej skrzyni biegów o 4 lub 5 przełożeniach.
W 1997 roku zakończono produkcję Forda Aerostar, a jego następcą został Windstar.