FSM Cinquecento to niewielki samochód osobowy segmentu A. Pojazd zadebiutował pod koniec 1991 roku, choć jego produkcja zaczęła się już pół roku wcześniej. Cinquecento było jednym z najlepiej sprzedających się aut w Polsce i jednocześnie pierwszy Fiat produkowany wyłącznie w naszym kraju. Nazwa małego Fiata to słowne oznaczenie liczby „500”, co jest nawiązaniem do kultowego włoskiego modelu z lat 50.
Historia Cinquecento sięga końca lat 70. kiedy to Polacy rozpoczęli negocjacje z Włochami o zakup licencji na produkcję następcy popularnego „malucha”. Początkowo miał to być Fiat Panda, jednak ze względu na pogorszenie sytuacji politycznej w kraju, negocjacje zostały zawieszone i powrócono do nich dopiero po zakończeniu stanu wojennego. W 1987 roku podpisano umowę zakładającą produkcję modelu o oznaczeniu projektowym X1/79. Dodatkowo polska strona miała w planach uruchomienie polskiego modelu zbliżonego konstrukcyjnie do włoskiego projektu.
Gdy ruszyła produkcja Cinquecento pod nazwą FSM, zaprzestano jedynie produkcji 126p BIS, a produkcję 126p przeniesiono w całości do Bielska-Białej. Rok do rozpoczęciu produkcji zostały podpisany umowy między Skarbem Państwa, Fabryka Samochodów Małolitrażowych oraz Fiatem i założeniu polsko-włoskich spółek. Na mocy tego, Cinquecento zaczął opuszczać fabrykę już jako Fiat, lecz do końca 1993 roku w salonach był on sprzedawany jako FSM.
Początkowo do napędu służył 2-cylindrowy silnik 0.7 generujący 30 KM oraz 41-konna jednostka 0.9 R4. Potem dostępne były także odmiany 31-konne pierwszej jednostki i 39-konne wersje drugiej oraz 54-konny silnik 1.1 R4 występujący w odmianie Sporting. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4 lub 5-biegowej skrzyni manualnej.
Ostatecznie produkcję modelu Cinquecento, już ze znaczkiem Fiata, zakończono w 1998 roku, a jego następcą został Seicento.