FSO 125p to samochód osobowy produkowany przez polską firmę motoryzacyjną. Występował on również pod nazwą FSO 1500. Auto zadebiutowało co prawda już w 1967 roku i było produkowane na bazie licencji włoskiego Fiata 125, jednak po wielu modernizacjach i przede wszystkim po wygaśnięciu licencji wraz z początkiem 1983 roku, FSO było zmuszone zmienić kilka detali w 125p. Początkowo usunięto znaczek „Licencja Fiat” oraz zamieniono logo na atrapie chłodnicy na FSO.
Niestety ze względu na ówczesną sytuację polityczną w Polsce oraz brakujące surowce, auta te były produkowane z rzeczy które „były pod ręką” co oznaczało że ich jakość oraz trwałość były mierne. Parę miesięcy po wygaśnięciu licencji, 125p zostało poddane zubożeniu – usunięto m.in. oświetlenie bagażnika i schowka, listwy drzwiowe czy zapalniczkę. Poza tym wprowadzono lampy boczne kierunkowskazów na błotnikach. W kolejnych latach dokonywano dalszych, drobnych modyfikacji, a ostatnią z nich była zmiana prędkościomierza w 1988 roku – popularny „termometr” został zastąpiony klasycznymi, okrągłymi zegarami.
Co ciekawe, 2 lata wcześniej wyprodukowano krótką serię FSO 125p, które zostały wyposażone w wysokoprężne jednostki od Volkswagena o pojemności 1.6 litra i mocy 54 KM. Oprócz tego do napędu służyły benzynowe silniki o pojemności 1.3 (65 KM), 1.5 (75, 82 KM) oraz 1.6 od Poloneza (77 KM). Moc kierowana była na tylne koła za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej.
Ostatecznie produkcję FSO 125p zakończono w 1991 roku.