FSR (Fabryka Samochodów Rolniczych „POLMO”) została założona, gdy w latach 70. podjęto pracę nad autem dostawczym dla rolników. W 1972 roku Wielkopolskie Zakłady Naprawy Samochodów opuściła pierwsza seria samochodu Warta-2, jednak jego nazwa została zmieniona na Tarpan.
Pierwsze 250 sztuk było wyposażone w przestrzały już silnik M-20 z Warszawy. W 1974 roku wyprodukowano nieco ponad 1500 sztuk Tarpana, jednak wyposażono go już w nowszy silnik S-21. Produkcja rosła, jednak jej metody odbiegały od tych stosowanych w innych zakładach.
W 1975 roku Zakład Samochodów Rolniczych został przekształcony na FSR. Wtedy też podjęto decyzję o rozbudowie fabryki. Ciekawe było, że pierwsze serie Tarpanów miały ręcznie wyklepywane blachy, przez co były dosyć nierówne. Niestety samochód nie zdobył sławy i był często krytykowany za niską jakość wykonania i marne właściwości jezdne, szczególnie w wersji z silnikiem Diesla.
Tarpany (model 237) były produkowane do 1995 roku, a oprócz tego, w latach 1988-1996, czyli do końca istnienia zakładów FSR, powstawał także Tarpan Honker.