Honda CRX to niewielki, sportowy samochód kompaktowy produkowany przez japońską markę. Auto pojawiło się na rynku w 1983 roku i nie miało bezpośredniego poprzednika. Na niektórych rynkach, pojazd znany był także pod nazwą Ballade Sports CRX. W czasach gdy kryzys naftowy wymusił na producentach mniejsze i bardziej oszczędne auta, Honda postanowiła wykorzystać taki stan rzeczy i zaprojektowała niewielkie autko bazujące konstrukcyjnie na ówczesnej generacji Civica.
Honda CRX miała być autem przede wszystkim przeznaczonym dla młodszej klienteli, dlatego też do dziś niewiele przetrwało egzemplarzy w oryginalnym stanie, ze względu na dużą podatność na tuning oraz częste wypadki. 3-drzwiowe nadwozie miało opływowy kształt, a linia nadwozia mocno opadała w dół za słupkiem B. Dodatkowo pokaźna klapa bagażnika ze spojlerem nadawały autu sportowy charakter.
Honda CRX przeznaczona była dla 4 osób, choć na tylnej kanapie wygodną pozycję odnaleźć mogły tylko bardzo niskie osoby lub dzieci. Co ciekawe, na początku produkcji w USA auto sprzedawane było jako 2-osobowe. Dzięki bardzo niskiej wadze auta (800-950 kg) nie potrzeba było dużej mocy, żeby czerpać radość z jazdy. Podstawowym silnikiem był 1,3-litrowy benzyniak, który w zależności od roku produkcji generował od 58 do 71 KM. Oprócz tego w ofercie były też jednostki 1.5 i 1.6, które generowały kolejno 91 lub 108, a ostatnia – 135 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4-biegowego „automatu” lub 5-stopniowej przekładni manualnej.
W 1987 roku pojawiła się II generacja Hondy CRX. Patrząc na nią z zewnątrz można odnieść wrażenie iż Honda przeprowadziła jedynie facelifting, bowiem linia nadwozia nie uległa prawie zmianie. Unowocześnione zostały niektóre elementy tj. pas przedni i tylny oraz wnętrze, lecz pod spodu zaszły duże zmiany – auto otrzymało całkowicie nowe zawieszenie, choć płyta podłogowa pochodziła wciąż od Civica. W 1989 roku przeprowadzono lifting, który przewidział wzmocnienie karoserii, a co za tym także idzie – zwiększenie masy.
W zależności od rynku, oferowano benzynowe jednostki o pojemności 1.4 (90 KM), 1.5 (62, 92 KM) oraz 1.6 (105, 108, 120, 125, 130, 140, 150 KM). Rodzaj napędu i wybór skrzyń przekładniowych był taki sam jak w poprzedniej odsłonie.
W 1992 roku do sprzedaży weszła III generacja Hondy CRX – jednak już w nazwie dokonano zmian, a było ich znacznie więcej. Trzecia odsłona kompaktowego „sportowca” otrzymała dopisek „del Sol”, co z języka hiszpańskiego oznacza „słoneczna”. Jest to odniesienie to największej zmiany CRX-a. Del Sol był bowiem autem typu targa z ręcznie zdejmowanym panelem dachowym chowanym w bagażniku.
Co ciekawe, na rodzimym i europejskim rynku Honda oferowała także elektryczny mechanizm który wykonywał czynność zdejmowania za człowieka – niestety mechanizm ten lubił się psuć. 2-osobowa Honda miała nowoczesne, zaokrąglone kształty a konstrukcyjnie bazowała na Civicu 5. generacji. W zależności od rynku sprzedaży, w Hondzie CRX del Sol montowano silniki benzynowe o pojemności 1.5 i 1.6 litra, które generowały kolejno 104 oraz 106, 125, 127, 160 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej przekładni manualnej.
W 1997 roku zakończono produkcję Hondy CRX del Sol, a jej nieoficjalny następca – CR-Z, pojawił się dopiero 13 lat później.