Honda Fit to niewielki samochód miejski należący do segmentu B. Auto występuje pod tą nazwą m.in. na rynku amerykańskim i japońskim od 2001 roku. W Europie jest znany pod nazwą Jazz.
Auta różniły się praktycznie tylko montowanymi silnikami i napędem. Wyłącznie w Japonii można było zamówić niewielką Hondę z napędem na 4 koła. Oprócz tego można było wyposażyć Fit-a w 1,5-litrową jednostkę i-VTEC o mocy 88 lub 110 KM, które były niedostępne na Starym Kontynencie.
Gdy 2007 roku pojawiła się II generacja miejskiego Fit-a, wielkich różnic nie należało się spodziewać. Pod maską oprócz dostępnych w Europie silników, pojawił się także 1,3-litrowy motor, który rozwijał 98 KM. Wersja z napędem na 4 koła wciąż była zarezerwowana tylko dla japońskiego rynku. Nowością była także wersja hybrydowa, gdzie 1,5-litrowy benzyniak był wspomagany przez 30-konny silnik elektryczny. W 2012 do salonów trafiła także czysto elektryczna wersja, która miała zasięg do 160 km.
W 2013 roku rozpoczęto produkcję III generacji małej Hondy. Oprócz jedynego silnika przewidzianego dla Europy, w Japonii i USA pod maską mogły pracować jeszcze silniki o pojemności 1.2, 1.3 i 1.5 litra oraz 1,5-litrowy diesel.
Tym razem dla japońskiego rynku zarezerwowano wersję Sport, która była napędzana benzyniakiem o pojemności 1.5 litra, który rozwijał 132 KM. Do wyboru oprócz skrzyni manualnej i automatycznej o 6 przełożeniach, dostępna była także bezstopniowa przekładnia CVT.