Hyundai Coupe to kompaktowe coupe produkowane przez południowokoreański koncern. W zależności od rynku, auto znane było także jako Tiburon czy Tuscani. Auto pojawiło się w 1996 roku jako następca modelu S-Coupe.
W porównaniu do poprzednika, pojazd został dopracowany zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i stylistycznym. Początkowo do napędu służył 140-konny silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. Rok po debiucie w ofercie pojawiła się także wersja z mniejszym, 1,6-litrową jednostką o mocy 114 KM. Do USA trafiał także silnik 1.8/130 KM. Co ciekawe, mimo iż konstrukcyjnie Coupe bazował na modelu Lantra, w dopracowaniu zawieszenia pomagali inżynierowie z… Porsche. Dzięki temu auto prowadzi się bardzo dobrze.
Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej automatycznej. W 1999 roku przeprowadzono facelifting Hyundaia Coupe. Auto całkowicie zmieniło swój styl, zachowując jedynie linię nadwozia. Pas przedni wyróżnia się charakterystycznymi, okrągłymi reflektorami, co łącznie z kierunkowskazami i halogenami dawało aż 5 par świateł z przodu. Zmieniła się także maska, a boczne przetłoczenia zyskały wyraźniejszy zarys. Również tylny pas uległ zmianie, a wnętrze unowocześniono. Pod względem technicznym poprawiono układ hamulcowy. W 2001 roku dotychczasowy silnik 1.6, został zastąpiony przez jego lżejszego odpowiednika, który rozwijał 109 KM. Z kolei silnik 2.0 w tym samym roku z uwagi na normy emisji spalin, po modernizacji stracił 5 KM.
2002 rok przyniósł II generację Hyundaia Coupe. Karoseria została kolejny raz przeprojektowana, tym razem jednak styliści byli bardziej powściągliwi w wyrażaniu swojej wyobraźni. Efektem było bardzo zgrabnie, zwarto i zadziornie wyglądające coupe. Wnętrze dalej pozostawiało trochę do życzenia pod względem jakości wykończenia, jednak wyposażenie standardowe uległo poprawie obejmując już m.in. poduszki powietrzne czołowe i boczne.
Oprócz 4-cylindrowych silników 1.6/105 KM oraz 2.0/136, 143 KM, do oferty dołączył 2,7-litrowy motor V6. Jednostka generowała 167, a od 2007 roku 165 KM, co przy masie nieco ponad 1400 kg zapewniało zaskakującą dynamikę. Obok dotychczasowych przekładni, z silnikiem V6 można było zamówić 6-stopniową skrzynię ręczną.
W 2005 roku zmieniono przedni zderzak, reflektory i tylne światła. Kolejna modernizacja przyszła po 2 latach, kiedy to znów zmieniono reflektory na bardziej wydłużone, a z błotników usunięto wloty powietrza. Produkcja Hyundaia Coupe została zakończona w 2009 roku, a jego następcą został tylnonapędowy Genesis Coupe.