Hyundai H-1 to van lub samochód dostawczy oferowany przez koreańska markę. Na różnych rynkach występował pod różnymi nazwami (Starex – USA, H-200 – Holandia).
Jego produkcja rozpoczęła się w 1997 roku, a auto bazowało konstrukcyjnie na Mitsubishi L400. Wersja osobowa mogła pomieścić 7 lub 9 osób, a towarowa dawała do dyspozycji 5,7 m3 przestrzeni ładunkowej, a ładowność wynosiła blisko 1,3 tony. Obie odmiany miały przesuwane tylne drzwi ułatwiające wsiadanie oraz załadunek.
Początkowo pod maską znajdował się jedynie 2,5-litrowy diesel o mocy 80 KM, jednak już po 2 latach jego moc podniesiono o 19 KM a oprócz tego pojawił się także silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra dysponujący mocą 112 KM. Standardowo napędzana była przednia oś, ale na niektórych rynkach dostępna była wersja ze zwiększonym prześwitem i napędem na wszystkie koła. W 2000 roku pojawiła się także wersja pick-up o nazwie Libero bazująca na H-1.
W 2008 roku na rynku pojawiła się II generacja vana Hyundaia. Tutaj również do wyboru była wersja osobowa zdolna przewieźć 8 osób, oraz kilka odmian wersji towarowej, która mogła przetransportować od 2 do 6 osób oraz dawała do dyspozycji od 2,5 do 4,3 m3 przestrzeni towarowej.
Moc na przednie koła jest przekazywana za pośrednictwem 5-biegowego automatu lub 6-stopniowej skrzyni manualnej. Pod maską tym razem znalazły się wyłącznie silniki diesla. 2,5-litrowe jednostki CRDi mają moc 130 lub 170 KM.
Głównymi konkurentami Hyundaia H-1 są m.in. Ford Tourneo Custom oraz Volkswagen Multivan.