Hyundai i10 to niewielkie auto miejskie należące do segmentu A oraz najmniejszy model w ofercie południowokoreańskiego producenta. I generacja zastąpiła w 2007 roku popularny model Atos i została zbudowana na pycie podłogowej Kii Picanto.
Jednocześnie było to jedno z pierszych aut z nowej rodziny Hyundaia oznaczonej literą „i”. Niestety nadwozie auta nie wyróżnia się ciekawą stylizacją i jest zwyczajnie nudne. 5-drzwiowy i10 jest za to przestronny, jak na swoją klasę, i nawet na tylnej kanapie pasażerowie nie powinni narzekać na niewystarczającą ilość miejsca. Niewielki bagażnik pomieści 225 litrów bagażu, a w przypadku złożenia tylnej kanapy – 910 litrów. Podstawowa wersja wyposażeniowa nie zachwyca ilością dodatków, lecz jest wystarczająca.
Pod maską zastosowano 3 silniki. 2 z nich to benzyniaki o pojemności 1,1 i 1,2 litra i mocy odpowiednio 66 i 78 KM. Jednostka wysokoprężna CRDi miała 1,1 litra pojemności i rozwijała 75 KM. Silniki napędzały przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej lub 4-stopniowego automatu. W 2011 roku auto przeszło nieznaczny facelifting, który przyniósł m.in. nowy pas przedni oraz tylne światła. Jednocześnie moc jednostek benzynowych została podniesiona odpowiednio o 3 i 7 KM.
2 lata później zadebiutowała II generacja najmniejszego Hyundaia. Stylistyka uległa znaczącej poprawie i auto stało się bardziej dynamiczne, głównie dzięki wydłużeniu i10 i obniżeniu jego linii dachu. Dzięki tym zabiegom powiększyła się także pojemność bagażnika i wynosi teraz 252 lub 1046 litrów. Inżynierowie zredukowali także masę auta, które waży niespełna 1 tonę.
Szefowie postanowili wykreślić z oferty silnikowej jednostkę wysokoprężną, za to do wyboru były 2 benzyniaki. Mniejszy, 1-litrowy miał 66 KM, a większy 1,2 litra pojemności i 87 KM. Jednocześnie mniejszy silnik można zamówić z fabryczną instalacją LPG. Wszystkie silniki mogą współpracować z 5-biegową przekładnią manualną, lecz skrzynia automatyczna nie jest dostępna z instalacją LPG, a moc jest przekazywana na przednią oś.