Infiniti EX to kompaktowy SUV klasy premium produkowany przez japoński koncern Nissana. Auto zadebiutowało w formie prototypu EX Concept w 2007 roku, a do salonów trafiło rok później. Na japońskim rynku pojazd znany był jako Nissan Skyline Crossover.
Infiniti EX bazowało konstrukcyjnie na większym modelu FX. Poza tym, EX nawiązywał też silnie do większego brata i można było odnieść wrażenie, iż są to te same pojazdy różniące się wyłącznie rozmiarem. Wnętrze było przestronne i bogato wyposażone, choć szybko opadająca linia dachu nie sprzyjała wysokim pasażerom na tylnej kanapie. Bagażnik nie powalał swoją pojemnością, która wynosiła zaledwie 340 litrów.
Do napędu przeznaczony został jeden silnik o zapłonie iskrowym i jeden o zapłonie samoczynnym. W pierwszym przypadku była to 3,7-litrowa V6-ka generująca 320 KM, a w drugim – 3-litrowy, 238-konny turbodiesel V6. Napęd przenoszony był na tylne lub wszystkie koła za pośrednictwem 5- bądź 7-biegowej przekładni automatycznej. W 2013 roku, z uwagi na zmiany w nomenklaturze marki, Infiniti EX został przemianowany na QX50.