Infiniti Q45 to luksusowy samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się w salonach w 1989 roku i było przeznaczone głównie na rynek północnoamerykański, choć sprzedawano je także m.in. w Japonii (pod nazwą Nissan Infiniti Q45) oraz Australii. Infiniti Q45 był 4-drzwiowy sedanem, który konstrukcyjnie bazował na Nissanie President.
Początkowo stylistyka Q45 nie przypadła do gustu odbiorcom, a co w dużej mierze zasługa niezgrabnego pasa przedniego. Dopiero facelifting z 1994 roku przyniósł bardziej urokliwy przód. Z tyłu charakterystycznym elementem była szeroka blenda, pod którą na krańcach znajdowały się zintegrowane światła tylne. Infiniti Q45 mogło pochwalić się obszernym i wygodnych wnętrzem, ale przede wszystkim miało wiele innowacyjnych dodatków. Jednym z nich było aktywne zawieszenie hydrauliczne, które dbało o odpowiednią amortyzację, a przede wszystkim dbało o niwelowanie nadmiernych przechyłów nadwozia. Do napędu posłużyła 4,5-litrowa jednostka (stąd liczba „45” w nazwie) benzynowa generująca 282 KM. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 4-stopniowej skrzyni automatycznej.
W 1996 roku pojawiła się II generacja Infiniti Q45, która tym razem płytę podłogową dzieliła z modelem Cedric, a podzespoły pozyskiwała od Cimy. Nadwozie było nieco dojrzalsze niż miało to miejsce w pierwszej odsłonie. Przód bardzo nawiązywał do poprzednika po liftingu, natomiast tył przypominał ten z Maximy A33. Druga odsłona Infiniti Q45 miała zmniejszony do 4,1 litra silnik, które generował 266 KM. Rodzaj napędu i skrzyni biegów pozostał bez zmian.
W 2002 roku zadebiutowała III generacja Infiniti Q45. Auto było całkowicie nowym projektem, co nie tylko było czuć, ale przede wszystkim i widać. Konstrukcyjnie pojazd bazował na Nissanie Cima. 4-drzwiowe nadwozie wyróżniało się sporym grillem i reflektorami, jednak masywne kształty odbierały pojazdowi szlachetnego wyglądu.
3. odsłona Q45 była pierwszym Infiniti z aktywnym tempomatem. W 2005 roku przeprowadzono facelifting, który przyniósł nowy pas przedni oraz tylny, a także drobne zmiany wewnątrz pojazdu. W tej generacji powrócono ponownie do (jedynego słusznego) 4,5-litrowego silnika V8, który rozwijał 345 KM, a 4-biegowa skrzynia, została zastąpiona przekładnią o 4 przełożeniach.
W 2006 roku zakończono produkcję Infiniti Q45, który nie doczekał się następcy.