Isuzu Amigo to średniej wielkości samochód sportowo użytkowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1989 roku, a nazwa Amigo używana była tylko w USA. Na pozostałych rynkach, pojazd znany był jako Rodeo, MU, Wizard lub MU Wizard, a jego licencyjnym bliźniakiem jest Opel Frontera.
Konstrukcyjnie Isuzu Amigo bazowało na pick-upie Faster. Kanciaste nadwozie występowało w krótkiej, 3-drzwiowej oraz długiej, 5-drzwiowej odmianie (która z kolei nosiła nazwę Rodeo). Dodatkowo pierwsza z nich mogła występować z miękkim, odsuwanym dachem w tylnej części auta. Do napędu w przypadku auta na rynek północnoamerykański, stosowano wyłącznie silniki benzynowe o pojemności 2.6 lub 3.2 litra – pierwszy R4 (122 KM), drugi V6 (175 KM). Napęd przekazywany był na tylną lub obie osie za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej, lub 5-stopniowej manualnej.
W 1998 roku pojawiła się II generacja Isuzu Amigo. Podobnie jak wcześniej, 5-drzwiowa odmiana występowała pod nazwą Rodeo, a od 2000 roku również krótka, 3-drzwiowa wersja otrzymała nazwę Rodeo, lecz z dopiskiem „Sport”. Auto posiadało taką samą bryłę jak jego poprzednik, lecz wszelkie kanty i kształty zostały nieco wygładzone i zaokrąglone, co dodało pojazdowi nowoczesnego designu.
Pod maską znów zagościły wyłącznie benzyniaki – 2.2-litrowa jednostka R4 generowała 132 KM, a 3.2- oraz 3.5-litrowe V6 kolejno 208 i 250 KM. Na pozostałych rykach zarówno w tej generacji, jak i w poprzedniej, wybór jednostek napędowych był większy. Rodzaj napędu i wybór skrzyni biegów pozostał bez zmian.
W 2004 roku zakończono produkcję Isuzu Amigo, a jego następcą już w 2002 roku został Axiom.