Isuzu Axiom to sporych rozmiarów samochód sportowo-użytkowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Pojazd zadebiutował w 2002 roku jako następca modelu Trooper. Auto jest wspólnym dzieckiem Isuzu i Subaru.
Isuzu Axiom był przeznaczony głównie na rynek północnoamerykański, a jego nazwa została wybrana na drodze plebiscytu. Jego zwycięzca otrzymał w nagrodę owy samochód. Duży, 5-drzwiowe nadwozie niezbyt przypadło do gustu odbiorcom – pas przedni wyglądał nieproporcjonalnie w porównaniu do reszty auta, a boczna linia wydawała się być po prostu nudna. Konstrukcyjnie natomiast Axiom przejął wiele podzespołów od modelu Rodeo, w tym także toporny układ kierowniczy.
Do napędu służył wyłącznie 3,5-litrowy silnik o zapłonie iskrowym V6, który generował od 230 do 250 KM (w zależności od tego, czy jednostka była wyposażona w bezpośredni wtrysk, czy też nie). Napęd przenoszony był na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem 4-biegowej przekładni automatycznej. Już w 2005 roku zakończono produkcję Isuzu Axiom, a jego następcą został Ascender.