Lancia Gamma to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny. Pojazd zadebiutował w 1976 roku i był następcą modelu Flavia. Było to też pierwsze auto zaprojektowane przez Lancię po przejęciu włoskiej marki przez Fiata.
Początki projektu Lancii Gammy sięgają już pierwszych lat siódmego dziesięciolecia XX wieku. Lancia nawiązała wtedy współpracę z Citroenem, i obie marki wspólnie opracowywały rozwiązania, które w późniejszym czasie Lancia miała zastosować w Gammie, a Citroen – w CX-ie. Niestety już w 1972 roku, rząd francuski przeciwstawił się współpracy i Citroen musiał się wycofać, zabierając ze sobą wiele rozwiązań, w tym słynne hydropneumatyczne zawieszenie.
Początkowo Lancia oferowała Gamme jako 5-drzwiowego fastbacka, jednak już rok po debiucie, w salonach pojawiło się także 2-drzwiowe coupe. W 1980 roku przeprowadzono facelifting Gammy, zmieniając nieco pas przedni pojazdu. Oprócz tego, dotychczasowy silnik o pojemności 2.5 litra zasilany gaźnikiem, otrzymał elektroniczny wtrysk paliwa. Jego moc nie zmieniła się i generował cały czas 140 KM. Oprócz tego, dostępna była także 2-litrowa jednostka, również benzynowa, rozwijająca 120 KM. Oba silniki były 4-cylindrowymi boxerami.
Napęd przenoszony był na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej automatycznej. W 1984 roku zakończono produkcję Lancii Gamma, a jej następcą została Thema.