Mazda BT-50 to samochód typu pick-up produkowany przez japońską markę. Auto pojawiło się na rynku w 2006 roku jako następca gamy serii B.
Auto zostało zaprojektowane we współpracy z koncernem Forda, a jego bliźniaczym modelem jest Ranger. BT-50 występuje w 3 różnych wersjach nadwoziowych – Regular Cab, Freestyle Cab oraz Double Cab. Pierwsza odmiana, to pojazd z pojedynczą kabiną, druga – z dodatkową przestrzenią za fotelami (jednak bez miejsc dla dodatkowych pasażerów), oraz trzecia – podwójna kabina, która mogła pomieścić do 5 osób. Co ciekawe, w przypadku ostatniej wersji, dodatkowe drzwi otwierają się pod wiatr – podobnie jak w przypadku modelu RX-8.
Oprócz bardzo dobrych zdolności przewozowych, auto może się także pochwalić solidnymi umiejętnościami terenowymi. Głębokość brodzenia wynosi blisko 0,5 metra, a BT-50 mogła zostać wyposażona w napęd z dołączaną przednią osią oraz blokadą mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem. Co ciekawe, w skład standardowego wyposażenia wchodziła m.in. klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby oraz ABS z EBD, a zabrakło np. ESP.
Pod maską pracować mogły benzynowe silniki o pojemności 2,2, 2,4 oraz 4 litrów (V6)oraz diesle produkcji Forda o pojemności 2,5 oraz 3 litrów, które generowały odpowiednio 143 oraz 156 KM.
W 2011 roku na rynku pojawiła się II generacja pick-upa Mazdy. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, ta odsłona została zaprojektowana bez udziału inżynierów Forda. Stylistyka bardzo nawiązuje do innych modeli japońskiej marki, a auto wyróżnia potężny grill oraz opływowe reflektory, również okazałych rozmiarów.
Auto również występowało w 3 wersjach nadwoziowych – pojedyncza i podwójna kabina oraz Freestyle Cab, czyli z dodatkowym miejscem za siedzeniami. W 2015 roku przeprowadzono facelifting, który objął modernizację m.in. świateł, grilla oraz listy wyposażenia a także palety jednostek napędowych.
Do napędu tylnych kół służyły wyłącznie silniki wysokoprężne – miały one pojemność 2,2 oraz 3,2 litra i generowały odpowiednio 160 oraz 200 KM. Opcjonalnie dostępny był również napęd na 4 koła. Auto mogło być wyposażone w skrzynię manualną lub automatyczną o 6 przełożeniach każda.