Mercedes-Benz CLC (CL204) to sportowe coupe klasy średniej produkowane przez niemiecki koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się na rynku w 2008 roku jako nastepca klasy C-Sportcoupe. Mercedes zmieniając nazwę modelu chciał tym samym przyciągnąć nowych klientów do dobrze sprzedającego się poprzednika.
Mercedes CLC bazował w dużej mierze na swoim poprzedniku, ale jego początek produkcji zbiegł się z wypuszczeniem nowej generacji klasy C (W204). Z nowego modelu, CLC zyskał m.in. pas przedni. Jego tył zyskał nieco bardziej kanciaste rysy w porównaniu do poprzednika, lecz sama bryła auta nie uległa zmianie. Wnętrze również zostało nieco zmodernizowane pod kątem zarówno ekskluzywności i sportowego designu.
Do napędu służyły benzynowe jednostki 4-cylindrowe o pojemności 1.6 (CLC 160 BlueEFFICIENCY) i 1.8 (CLC 180/200 Kompressor) litra. Ich moc wynosiła kolejno 129 i 143/184 KM. Widlaste "szóstki" miały 2,5 i 3,5 litra i rozwijały 204 i 272 KM. Jeśli chodzi o turbodiesle, dostępny był silnik 2,1-litrowy 4 cylindrowy o mocy 122 (200 CDI), 150 (220 CDI) i 204 (250 CDI) KM oraz 3-litrowa V6-ka rozwijająca 224 KM. Moc kierowana była an tylne koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 5- lub 7- (7G-tronic) biegowej skrzyni automatycznej.
Od 2010 roku zaprzestano sprzedaży Mercedesa CLC z jednostką o zapłonie samoczynnym, a po roku zakończono produkcję Mercedesa CLC z racji zbyt niskiego zainteresowania modelem. Jego następcą zostało coupe bazujące w pełni na klasie C W204.