MG ZS to sportowy samochód klasy średniej-niższej produkowany przez brytyjską firmę motoryzacyjną. Auto pojawiło się w 2001 roku i było sportową odmianą Rovera 45, który z kolei był rozwinięciem modelu serii 400. Ten z kolei, z racji ówczesnej współpracy Brytyjczyków z Hondą, był blisko spokrewniony z Hondą Civic.
Czas ZS-a przypadł na kiepski okres rozstania z grupą BMW, jednak wcześniej przygotowywany projekt i wiele gotowych podzespołów sprawiły, iż ZS doczekał się szybkiej premiery. Występował zarówno jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy lift back. Nadwozie wyróżniało się sportowymi akcentami w porównaniu do Rovera 45 – miał inne zderzaki, atrapę chłodnicy, większe felgi, a w najwyższej wersji standardowo montowany spojler na tylnej klapie, dostępny w słabszych wersjach za dopłatą. Również wnętrze zostało nieco „podrasowane”. Zawieszenie zostało odpowiednio utwardzone i obniżone, aby zapewnić odpowiednie emocje w trakcie jazdy.
W 2004 roku dokonano face liftingu. Wiele zmian było podobnych jak w Roverze 45 – inna klapa bagażnika oraz pas przedni, jednak poza tym, MG ZS otrzymał poszerzenia błotników (w topowej wersji w standardzie), a z tylnego spojlera zrezygnowano. Oprócz tego wnętrze również otrzymało nowy „outfit”.
Do napędu służyły te same silniki co w Roverze 45, poza 2-litrową V6-ką. Do wyboru były benzynowe jednostki 1.4 103 KM (ta sama, którą montowano w Polonezie Caro), 1.6 109 KM, 1.8 117 KM oraz topowa 2,5-litrowa V6-ka o mocy 177 KM. Poza tym dostępne były także turbodiesle – 2-litrowy silnik iTD występował w odmianie 101- oraz 113-konnej. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej oraz bezstopniowej przekładni CVT.
W 2005 roku, wskutek upadku MG Rover Group zakończono produkcję MG ZS, a z racji posiadanych przez Hondę praw do tego modelu, jego produkcja nie była kontynuowana przez nowego właściciela MG Rover Group – Nanjing Automotive Group.