MG ZT to sportowy samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez brytyjskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne MG Rover Group. Auto zadebiutowało w 2001 roku i było usportowioną wersją eleganckiego i dostojnego Rovera 75.
MG ZT występował jako 4-drzwiowy sedan (ZT) oraz 5-drzwiowe kombi (ZT-T). Wnętrze nie różniło się aż tak od 75-ki. Dominowały wysokiej klasy materiały oraz typowo brytyjski design. Z zewnątrz było już nie co lepiej – ZT został wyposażony w sportowe akcenty tj. inne zderzaki, atrapę chłodnicy, większe felgi czy niewielka lotka na klapie bagażnika. Zawieszenie zostało poddane sporym modyfikacjom, dzięki czemu ZT był sztywny i prowadził się zupełnie inaczej niż Rover 75. Przy pracach nad ZT czuwał m.in. Peter Stevens, który wcześniej pracował przy legendarnym McLarenie F1.
W 2004 roku przeprowadzono lifting, który objął głównie przednie partie pojazdu. Do napędu stosowano m.in. wysokoprężny silnik od BMW o pojemności 2 litrów, generujący 116 lub 131 KM. Benzynowe jednostki startowały od pojemności 1.8 litra – 120 KM w wersji wolnossącej o 150 z turbosprężarką. 2,5-litrowe V6-ki rozwijały 160, 177 lub 190 KM Topową odmianą był MG ZT 260, który pod maską skrywał ogromną, 4,6-litrową V8-kę pochodzącą od ówczesnego Forda Mustanga. Przy masie wynoszącej w tym przypadku nieco ponad 1700 kg, ZT 260 przyspieszał do „setki” w 6,2 sekundy, a prędkościomierz zatrzymywał się na 250 km/h (elektronicznie ograniczona). Podczas gdy pozostałe jednostki napędowe przenosiły moment obrotowy na przednią oś, MG ZT 260 miał klasyczny napęd (na tylne koła).
W zależności od silnika, do wyboru była 5-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna. Z racji upadku grupy MG Rover w 2005 roku, wtedy też zakończono produkcję MG ZT. Po wykupieniu przedsiębiorstwa przez chińską spółkę Nanjing Automobile Group, produkcja została wznowiona w 2007 roku pod nazwą MG 7, a zakończona 6 lat później.