Mitsubishi FTO to niewielki, sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się w 1994 roku. Rozwinięcie skrótu FTO to „Fresh Touring Origination”, co miało być ukłonem do pierwszego sportowego coupe marki z lat 70. – Galanta FTO.
Mitsubishi FTO powstało jako nowy projekt auta, które początkowo miało być przeznaczone tylko na rodzimy rynek. Jednak prywatny import do krajów o ruchu lewostronnym sprawiła, iż duża rzesza osób zaczęła się interesować modelem, wobec czego Mitsubishi zdecydowało się w niektórych krajach rozpocząć sprzedaż w limitowanej liczbie egzemplarzy.
2-drzwiowe coupe miało świeży i charakterystyczny design – obłe kształty dobrze wpisywały się w ówczesne trendy, a ciekawym elementem był ścięty pod kątem tył ze sporej wielkości zderzakiem, sięgającym aż do górnej krawędzi świateł. Niewielkie rozmiary nie przeszkodziły Japończykom, aby w drugim rzędzie siedzeń upchnąć symboliczną kanapę dla dwojga. W 1997 roku przeprowadzono niewielki lifting, który przyniósł przede wszystkim zmianę kształtu zderzaka przedniego, nieco innych reflektorów oraz tylnych świateł.
Do napędu służyły silniki benzynowe 4- i 6-cylindrowe. W pierwszym przypadku, mieliśmy do czynienia z 1,8-litrowym silnikiem o mocy 125 KM. Większa V6-ka występowała w odmianie 170- lub 200-konnej, a po liftingu, słabsza odmiana zyskała 10 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 4- lub 5-stopniowej przekładni półautomatycznej.
Często FTO nazywany był mniejszym bratem modelu GTO (3000GT). W 2000 roku zakończono produkcję Mitsubishi FTO, nie przewidując jego następcy.