Mitsubishi L300 to niewielki samochód dostawczo-osobowy produkowany przez Mitsubishi Motors. Auto pojawiło się w 1979 roku. W zależności od rynku na którym był sprzedawany, L300 występował także pod nazwą Delica (Japonia), Delica Star Wagon, Colt Solar (Indonezja). Początkowo
Mitsubishi L300 występował jedynie w 4-drzwiowym nadwoziu z jednymi bocznymi drzwiami przesuwnymi. Dopiero później wprowadzono do oferty odmianę 2-, lub 3-osobową ze skrzynią ładunkową. Od 1983 roku, Mitsubishi sprzedawał także L300 w wersji z napędem na 4 koła – podwozie zostało zaadaptowane od modelu Pajero.
Do napędu służyły benzynowe jednostki o pojemności 1.4 (80 KM), 1.6 (86 KM), 1.8 (100 KM) oraz 2.0 (100 KM), a także silniki o zapłonie samoczynnym o pojemności 2.3 litra i mocy 65 KM, który został zastąpiony przez 2,5-litrową, 69-konną jednostkę. Moc kierowana była na tylne lub wszystkie koła za pomocą 5-biegowej skrzyni biegów. Centralne umieszczenie jednostki napędowej pod przednimi siedzeniami znacznie zwiększyło ilość przestrzeni w kabinie.
W 1986 roku pojawiła się II generacja Mitsubishi L300. Nadwozie auta uległo znacznej zmianie – oprócz pojawienia się wersji 5-drzwiowej (przesuwane drzwi po obu stronach), poprawiono także aerodynamikę auta, chociaż wciąż L300 wyglądało nieco… klockowato, z nieco pochylonym przodem. Poza wcześniej dostępnymi wariantami, druga odsłona L300 oferowana była w 2 rozstawach osi oraz w dwóch wysokościach dachu.
W zależności od przeznaczenia wersji, L300 mógł pomieścić od 2 do nawet 9 osób (3 rzędy siedzeń po 3 siedzenia, jednak taki układ wymagał przeprojektowania deski rozdzielczej). Podobnie jak poprzednik, II generacja L300 również była dostępna w wersji z napędem na 4 koła, a podwozie również pochodziło od Pajero. Oprócz wyższego zawieszenia, L300 4x4 otrzymała także reduktor i wbrew pozorom całkiem nieźle radziła sobie w terenie.
W 1990 roku postanowiono nieco odświeżyć L300 – modernizacji uległ pas przedni. Co ciekawe, w wyposażeniu dodatkowym można było znaleźć takie pozycje jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby czy… szklany dach. Do napędu służyły benzynowe silniki o pojemności 1.6 (86 KM), 2.0 (100 KM) oraz 2.4 (112 KM), a także diesel o pojemności 2.5 litra. W wersji wolnossącej jednostka rozwijała najpierw 70, a potem 78 KM, a turbodoładowanej – 87 lub 90 KM. Obok manualnej przekładni, pojawiła się także opcjonalna, 4-biegowa skrzynia automatyczna.
W 1994 roku zakończono produkcję Mitsubishi L300, choć na niektórych rynkach, jej montaż trwał aż do 2013 roku. Jej następcą został model L400.