Nissan Qashqai – testy i recenzje, zdjęcia, opinie, dane techniczne
Katalog samochodów

Wybierz samochód

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai to kompaktowy SUV produkowany przez japońską markę. Auto zadebiutowało w 2007 roku i było najmniejszym crossoverem w ofercie Nissana. Na rodzimym rynku występował pod nazwą Dualis, a w Chinach – CCUV.

Nazwa Qashqai nawiązuje do Kaszkajów – plemienia nomadów zamieszkujących południowo-wschodni teren Iranu. Ze względu na współpracę japońskiej marki z Renault, auto dzieli płytę podłogową m.in. z Koleosem. Dzięki atrakcyjnej stylistyce i przystępnej cenie, samochód zdobył bardzo szybko popularność i był jednym z najlepiej sprzedających się modeli Nissana. Przestronne wnętrze docenią także pasażerowie, podróżujący na tylnej kanapie. Jakość materiałów użytych do wykończenia jest solidna, ale plastiki mogłyby być lepszej jakości. Pojemność bagażnika wynosi 410 litrów.

W 2008 roku zaprezentowano przedłużoną wersję Qashqai+2. Auto miało o 13 cm przedłużony rozstaw osi i mogło na swoim pokładzie pomieścić 7 osób. Już rok później, SUV Nissana przeszedł lifting. Producent zlikwidował niektóre „choroby wieku dziecięcego”, zmodernizował nieco wnętrze oraz odświeżył stylitykę, głównie przedniego pasa.

Oprócz tego do gamy jednostek napędowych dodany został 1,6-litrowy diesel o mocy 130 KM. Prócz niego, dostępne były także 1,5 oraz 2-litrowe silniki wysokoprężne o mocy odpowiednio 110 i 150 KM. Benzyniaki mogły mieć pojemność 1,6 lub 2 litrów i rozwijać odpowiednio 117 oraz 140 KM. Przednie koła, (lub opcjonalnie dołączany napęd również na tylną oś) były napędzane za pośrednictwem 5- lub 6-biegowego manualu, 6-stopniowego automatu lub bezstopniowej przekładni CVT. Mimo podniesionego zawieszenia i dodatkowo płatnego dołączanego napędu, auto nie posiadało dobrych zdolności terenowych i było raczej przeznaczone do pokonywania wysokich krawężników oraz utwardzonych, ale nieasfaltowych dróg.

W 2013 roku w salonach pojawiła się druga odsłona crossovera japońskiej marki. Po raz kolejny, płyta podłogowa auta została opracowana wspólnie z Renault. W stosunku do poprzednika, Qashqai stracił na wadze i wysokości, ale przybrał na długości i szerokości. Stylistyka auta jest bardzo atrakcyjna i dynamiczna, i niemal identyczna jak w większym X-Trailu.

Wnętrze nabrało ciekawszych kształtów, a podstawowa wersja była wyposażona m.in. w klimatyzację, zestaw głośnomówiący Bluetooth czy tempomat z ogranicznikiem prędkości. Ze względu na kiepską sprzedaż przedłużonej wersji „+2”, Nissan postanowił zrezygnować z tej odmiany pod płaszczem II generacji Qashqaia.

Wśród benzyniaków zabrakło tym razem wolnossących silników. Dostępne są jednostki DIG-T o pojemności 1,2 oraz 1,6 litra i mocy odpowiednio 115 oraz 160 KM. Z kolei turbodiesle dCi mogą występować w wariancie 1,5- oraz 1,6-litrowym. Rozwijają one 110 oraz 130 KM, jednak tylko ta ostatnia wersja dostępna jest z napędem 4x4. Pozostałe odmiany mają napędzaną przednią oś, a wśród skrzyń biegów, do wyboru jest 6-biegowy manual oraz bezstopniowa przekładnia CVT X-Tronic.

Konkurentami Nissana Qashqaia są m.in. Mazda CX-5 oraz Skoda Yeti.

Generacje Nissan Qashqai

Najnowsze o Nissan Qashqai