Opel Combo to niewielki samochód osobowo-dostawczy produkowany przez niemiecką markę. Auto zadebiutowało w 1986 roku (A), jednak wtedy nazywało się Kadett Combo, i jak sama nazwa wskazuje, technicznie bazowało na popularnym Kadetcie E. Główną zmianą było zastosowanie z tyłu resorowanej sztywnej belki, która umożliwiała załadowanie cięższego ładunku.
Wśród wersji nadwoziowych nie było wyboru – dostępna była tylko 3-drzwiowa wersja dostawcza. Wśród silników benzynowych oferowano 1,3- oraz 1,6-litrową jednostkę o mocy odpowiednio 60 oraz 90 KM. Jedyny, 1,6-litrowy diesel rozwijał 54 KM, lecz został on potem zastąpiony przez 60-konna jednostkę 1.7. Moc była przekazywana na przednie koła.
W 1994 roku na rynku pojawiła się II generacja Combo (B). Ty razem jednak, auto bazowało zarówno technicznie jak i wizualnie na miejskiej Corsie B. Oprócz Niemiec, produkcja odbywała się m.in. w Hiszpanii, Argentynie, Brazylii czy RPA (gdzie trwa do dziś). Aby zachować zgrabny i modny wówczas kształt Corsy, część bagażowa Combo została zaprojektowana w podobnym stylu – łagodne kształty i zaokrąglone przetłoczenia, które nie tylko uatrakcyjniały płaski bok, ale i wzmacniały część bagażową.
W 1995 roku w salonach pojawiła się także wersja osobowa o nazwie Combo Tour. Wracając jednak do wersji towarowej, dzięki powiększonym rozmiarom w stosunku do poprzednika, bez problemu wewnątrz mieściła się europaleta, a niski próg załadunkowy ułatwiał umieszczanie towaru wewnątrz auta. Jednak część towarowa została w „sztuczny” sposób poszerzona i dopiero połączona z szoferką. W zależności od wersji (część bagażowa mogła być całkowicie oddzielona od osobowej) Combo mogło mieścić od 2600 do 3200 litrów ładunku. Największymi wadami auta było bardzo kiepskie wyciszenie oraz ubogie wyposażenie podstawowe, które nie obejmowało nawet ABS-u.
Podstawowym silnikiem był 1,4-litrowy benzyniak o mocy 60 lub 72 KM. Później silnik ten został zastąpiony przez wariant 90-konny Dostępne były także jednostki 1,6-litrowe o mocy 86 lub 105 KM. Diesle miały pojemność 1,7 litra i generowały 75 KM, lub w wersji z turbosprężarką – 100 KM.
W 2001 roku auto zostało zastąpione przez III generację – Combo C. Nadwozie do słupka A było identyczne jak w Corsie C. dalej zaszły już większe zmiany. Linia dachu jest poprowadzona zdecydowanie wyżej niż w miejskim Oplu, dzięki czemu miejsca wewnątrz jest co niemiara. Część towarowa 9lub osobowa, w zależności) od wersji w przeciwieństwie do poprzednika była zintegrowaną z resztą nadwozia częścią.
Przydatną rzeczą w obu wersjach, były drzwi przesuwne, jednak osobowa odmiana miała ich 2 pary, a towarowa tylko 1. W pierwszym przypadku, na pokładzie Combo mieściło się 5 osób (tylna kanapa była składana i wyjmowana), a w drugim – tylko 2. Deska rozdzielcza jest identyczna jak w pierwowzorze auta – Corsie C.
Podstawowym silnikiem była 1,4-litrowa jednostka o mocy 90 KM. Większy, 1,6-litrowy silnik był przystosowany do spalania gazu ziemnego CNG, wtedy jego moc wynosiła 94 KM. Wersja dostosowana do spalania benzyny miała 87 KM. Wśród diesli najmniejsza była 1,3-litrowa jednostka o mocy 75 KM. Drugi silnik miał pojemność 1,7 litra i w zależności od wersji rozwijał 65 (DI), 75 (DTI) oraz 100 (CDTI) KM.
W 2011 roku zadebiutowała 4. generacja Combo, jednak był to już zupełnie inny model, niż poprzednio. Bazą dla niego jest tym razem Fiat Doblò, któremu nieco zmieniono przód i zmieniono znaczki. Wymiarowo również różni się od swoich poprzedników – jest zdecydowanie większe, ale także zgrabniejsze. Ładne, okrągłe kształty dobrze łączą się z przetłoczeniami. Wersji nadwoziowych również było więcej.
Odmiana towarowa występowała w 2 rozstawach osi oraz może mieć wyższy dach i zwiększoną ładowność (wtedy jest w stanie przewieźć do 1000 kg, a przestrzeń bagażowa wynosi 4,2 m3. Dostępna jest także wersja Tour Van, która występuje w 2 rozstawach osi, ale ze standardowym dachem i podobnie jest w wersji osobowej Tour, która może przewieźć do 7 osób. Van ma tylne drzwi dzielone, a Tour Van i Tour – przeszkloną klapę otwieraną do góry.
Wśród silników, do wyboru jest 1,4-litrowy benzyniak o mocy 95 lub 120 KM (mocniejsza wersja występuje też w odmianie dostosowanej jest do pracy na CNG) oraz 1,3- i 1,6-litrowy diesel, które rozwijają odpowiednio 95 oraz 105 lub 120 KM.
Konkurentami Opla Combo są Peugeot Partner, Renault Kangoo oraz Volkswagen Caddy.