Peugeot Partner to niewielki samochód dostawczo-osobowy produkowany przez francuską markę. Auto zadebiutowało w 1996 roku wraz z bliźniaczym Citroënem Berlingo. Choć Partner był całkowicie nową konstrukcją (nie miał swojego poprzednika), to wykorzystano w nim szereg rozwiązań koncernu PSA.
Na początku produkcji, auto było oferowane jedynie w wersji dostawczej, jednak z biegiem czasu do oferty dołączyła także wersja osobowa. Odmiana towarowa mogła pomieścić 3 m3, a ładowność wynosiła od 600 do 800 kg. Natomiast osobowy kombivan, oferował dużą przestrzeń dla 5 osób, a bagażnik miał 624 litry pojemności. Dużym udogodnieniem były przesuwane boczne drzwi, choć na początku produkcji były one niedostępne. Z tyłu natomiast, mogły występować dzielone drzwi otwierane na boki lub jednolita klapa otwierana do góry.
W 2002 roku przeprowadzono facelifting, który przyniósł przede wszystkim nowoczesny pas przedni, lecz tył również został odświeżony.
Pod maską, jeśli chodzi o benzyniaki, pracować mogły jednostki o pojemności 1,1, 1,4, 1,6 (16-zaworowy silnik) oraz 1,8. Ich moc wynosiła kolejno 60, 75, 109 oraz 90 KM. Wśród diesli, wybór by nieco większy. Wolnossąca jednostka 1,9 generowała 70 (początkowo 68) KM, a 1,8 – 61 KM. Bardziej nowoczesne silniki HDi 1.6 (pojawiła się w 2005 roku) oraz 2.0 rozwijały odpowiednio 75 lub 90 oraz 90 KM. Jedyną skrzynią biegów, była 5-biegowa przekładnia manualna, a moc trafiała na przednie koła, choć powstawały także wersje produkowane przez firmę Dangel, które miały napęd na 4 koła.
W 2008 roku, na rynku pojawiła się II generacja Partnera. Rok wcześniej, model ten przestał być najmniejszym dostawczakiem i kombivanem w ofercie francuskiej marki – pałeczkę przejął drobniejszy Bipper. Wracając jednak do tematowego modelu – druga odsłona Partnera była, podobnie jak poprzednia generacja, konstrukcja zupełnie nową – opierała się na modelu 308 i Citroënie C4 Picasso.
Rozmiarowo auto było zdecydowanie większe, a stylistycznie – znacznie atrakcyjniejsze. Odmiana osobowa otrzymała przydomek Tepee. Zdolności przewozowe w tej odmianie zwiększyły się, i auto mogło teraz pomieścić 5 lub 7 osób. Opcjonalnie auto można było wyposażyć m.in. w dwustrefową klimatyzację czy kurtyny powietrzne dla 2 rzędów. Jeśli chodzi o odmianę dostawczą, dostępne były 2 długości, przy czym dłuższa wersja mieściła aż 2 europalety.
W 2012 roku przeprowadzono pierwszy facelifting. Auto otrzymało głównie nowy przód – zagościła tu nowa maska, i zderzak. Auto mogło zostać wyposażone w 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 90, 98, 110 lub 120 KM, z czego ta ostatnia była konstrukcją BMW. Wśród diesli do wyboru były jednostki HDi o tej samej pojemności i mocy 75, 90, 92 lub 110 KM. Moment obrotowy trafiał na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej, lub zautomatyzowanej przekładni 6-stopniowej.
Natomiast w 2015 roku, Partner przeszedł gruntowny lifting. Peugeot zdecydował się upodobnić swojego kombivana (4- lub 5-drzwiowego) do innych modeli marki, dlatego największe zmiany dotknęły pas przedni. Pojawił się charakterystyczny, trapezowy grill z chromowaną obwódką. 3-osobowa wersja dostawcza występuje natomiast wciąż w 2 wariantach długościowych.
Pod maską pozostał 1,6-litrowy benzyniak, jednak ostały się tylko warianty 98- i 120-konne, natomiast 1,6-litrowy diesel HDi jest oferowany w wersji 100- i 120-konnej.
Konkurentami Peugeota Partner są m.in. Dacia Dokker, Opel Combo oraz Renault Kangoo.