Plymouth Horizon to kompaktowy samochód osobowy należący do segmentu B. Pojazd zadebiutował w 1978 roku i był to najmniejszy samochód oferowany przez Plymoutha. Jego bliźniaczym modelem był Dodge Omni. Oba były pierwszymi przednionapędowymi pojazdami koncernu Chrysler.
Plymouth Horizon bazował w rzeczywistości na jeszcze innym modelu – Simce/Talbocie Horizon. Do 1978 roku Simca była bowiem pod rządami Chryslera, który wtedy sprzedał ją do Francji – koncernowi PSA. Warunki jednak były takie, że Chrysler zachował prawa do produkcji Horizona. W porównaniu do europejskiego pojazdu, zmieniono zawieszenie oraz jednostkę napędową.
Poza tym dopasowano wyposażenie do mody panującej ówcześnie w USA. Była możliwość zamówienia drewnianego „outfitu” na bok auta, bardzo modnego w tamtych czasach. Początkowo do napędu służy 1,7-litrowy benzyniak zapożyczony od Volkswagena, który dysponował mocą 76 KM. Z uwagi na coraz ostrzejsze normy spalin, jego spadła ona najpierw do 70, potem do 67, aż w końcu zatrzymano się na 64 KM.
W 1981 roku zmieniono atrapę chłodnicy, a do oferty dołączył 2,2-litrowy silnik generujący 86 KM. 2 lata później ulepszono wyposażenie, a volkswagenowski silnik zastąpiła 63-konna jednostka 1.6 Peugeota. Dodatkowo 2,2-litrowy motor zyskał dodatkowe 8 KM. W 1987 roku w ofercie pozostał już tylko największy silnik, a jego moc wynosiła już 97 KM. Moc kierowana była, jak wcześniej zostało wspomniane, na przednią oś, a w zależności od silnika i roku produkcji, do wyboru był 3-stopniowy „automat” oraz 4- lub 5-biegowa skrzynia manualna.
W 1900 roku zakończono produkcję Plymoutha Horizon.