Porsche 944 to sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką markę. Auto zadebiutowało w 1982 roku jako następca 924-ki. Jednocześnie był z nią równolegle produkowany.
Porsche 944 było tak naprawdę nieco zmodyfikowaną wersją 924-ki, co oznacza że również bazowała na podzespołach Volkswagen i podzieliła opinię 924-ki „Volks-Porsche”. Zmianom uległo nieco nadwozie, które zyskało bardziej muskularnego look’u – poszerzone błotniki, tylny spojler oraz większe zderzaki skutecznie zbliżyły 944-kę do bardziej rasowego auta sportowego. Wnętrze praktycznie nie uległo zmianie, jednak w porównaniu do poprzednika zastosowano lepsze zawieszenie oraz hamulce.
Do napędu podstawowej wersji posłużył 4-cylndrowy silnik o pojemności 2,5 litra który był w rzeczywistości… połową 5-litrowej jednostki V8 z modelu 928. Zarówno 928, 924 jak i 944 stanowiło rodzinę modeli Porsche z silnikiem chłodzonym cieczą umieszczonym z przodu i skrzynią biegów zamontowaną z tyłu (układ transaxle). Takie rozwiązanie pozwalało na idealny rozkład masy co przekładało się na sportowe prowadzenie. Najczęściej 944-ka występowała jako 2-drzwiowe coupe typu 2+2, jednak w bardzo niewielkiej liczbie powstawała także wersja cabrio.
W 1985 roku przyszły pierwsze zmiany – przede wszystkim była to modernizacja wnętrza, ale także usprawniono układ przeniesienia napędu. Oprócz tego do oferty wszedł 944 Turbo, który z silnika 2.5 z turbosprężarką i intercoolerem „wyciągał” 220 KM. Większa moc oznaczała także wzmocnioną skrzynię biegów, zawieszenie, szersze opony oraz dodatki nadwozia poprawiające aerodynamikę. Kolejną wersją był 944 S (Super), który wykorzystywał wolnossącą wersję jednostki 2.5, jednak dzięki zastosowaniu 4 zaworów na cylinder uzyskano 190 KM. Rok później pojawiła się najmocniejsza 944-ka – Turbo S. Generowała ona 250 KM.
Pod koniec lat 90. Wprowadzono 944 S2, który napędzany był 3-litrowym silnikiem wolnossącym R4 o mocy 208 KM. W tym samym roku podstawowy 944 zwiększył silnik do 2.7 litra i mocy 160 KM. Moment obrotowy kierowany był na tylną oś za pośrednictwem 3-biegowej przekładni automatycznej lub 5-biegowej skrzyni manualnej. Następcą Porsche 944 był model 968.