Renault 11 to samochód osobowy klasy średniej-niższej produkowany przez francuskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Auto zadebiutowało w 1981 roku jako następca 14-ki, a już rok później zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Jego bliźniaczym modelem była 9-ka, jednak oba auta otrzymały z tytuły różnego nadwozia osobne oznaczenia.
R11 miała 3- lub 5-drzwiowe nadwozie typu hatchback, natomiast R9 występowała jako 4-drzwiowy sedan, bądź, wyłącznie na rynku północnoamerykańskim, jako 2-drzwiowe cabrio. Tam też auta miały inne nazwy – 11-k sprzedawano jako Encore. Ponieważ wiązano duże nadzieje z wprowadzeniem modelu w USA, 11-ka była projektowana przy współpracy z koncernem AMC. R11 charakteryzowała się prostokątnymi, podwójnymi reflektorami z przodu, natomiast tył wieńczyła w sporej części przeszklona klapa bagażnika.
W 1986 roku przeprowadzono facelifting, który polegał na modernizacji pasa przedniego, lekkiej zmianie pasa tylnego oraz dopracowaniu jednostek napędowych pod kątem mniejszego spalania. Gama jednostek napędowych R11 jest bardzo bogata i w zależności od roku produkcji w jej skład wchodziły benzynowe jednostki 1.1 (48 KM), 1.2 (55 KM), 1.4 (60, 67, 68, 72 KM, oraz w wersji Turbo – 105, 110 KM) oraz 1.7 (73, 82, 90, 94 KM). Dodatkowo przez cały okres produkcji dostępny był 55-konny, wolnossący diesel o pojemności 1.6 litra.
Moc na przednie koła przenoszona była za pośrednictwem 3-stopniowego automatu lub 4- bądź 5-biegowej skrzyni manualnej. W 1989 roku zakończono produkcję R11, a jej następcą został model 19. Co ciekawe, w Turcji, Argentynie i Kolumbii auto było produkowane aż do 2000 roku pod nazwą Broadway, a co więcej – świetnie się tam sprzedawało.