Renault 15 to sportowy samochód osobowy produkowany przez francuskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Auto pojawiło się w 1971 roku jako następca modelu Caravelle. Jego bliźniaczym modelem była 17-ka, która różniła się nieco przednim pasem, słupkiem C oraz jednostkami napędowymi.
R15 bazowała konstrukcyjnie na modelu 12. Modne i atrakcyjnie 3-drzwiowe nadwozie typu coupe miała przestronne wnętrze ze sportowo zamodelowaną deską rozdzielczą – jej charakterystycznym elementem były głęboko osadzone zegary, każdy w osobnym „tunelu”.
Początkowo do napędu służył jedynie 60-konny silnik o pojemności 1.3 litra pochodzący z R12. Dopiero w późniejszym czasie do oferty dołączyła 1,6-litrowa jednostka generująca 90 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni manualnej lub 3-stopniowej automatycznej.
W 1976 roku przeprowadzono facelifting R15, który polegał na zmianie pasa przedniego i tylnego oraz podniesienia poziomu wyposażenia. Niestety po odświeżeniu auto nie wyglądało już tak zgrabnie i subtelnie – efekt końcowy w dużej mierze psuł duży grill oraz jego towarzystwo sporych reflektorów, które to w połączeniu ze sobą tworzyły nieproporcjonalną całość. W 1979 roku zakończono produkcję Renault 15, a jego następcą został rok później model Fuego