Renault 30 było autem osobowym należącym do klasy średniej-wyższej. Co ciekawe, był to pierwszy samodzielnie skonstruowany powojenny model Renault korzystający z jednostek V6. Zadebiutował on w 1975 roku i było bliźniaczym modelem 20-ki.
Poza niektórymi detalami, oba modele były identyczne. Z zewnątrz do tych detali zaliczały się m.in. inne reflektory (20-ka miała 2 prostokątne, a 30-ka – 4 okrągłe), natomiast technicznie 30-ka miała nieco lepsze hamulce, a przede wszystkim była napędzana nową rodziną silników V6, a 20-ka – R4. Poza tym R30 miała także lepsze wyposażenie jak np. klimatyzację czy elektrycznie sterowane szyby. R20 i R30 były pod względem ergonomicznym i designu następcami modelu 16. Zarówno 20-ka jak i 30-ka mają 5-drzwiowe nadwozia typu hatchback, które w fazie projektowania było dopracowywane nie tylko pod kątem aerodynamiki, lecz także bezpieczeństwa podróżujących oraz pieszych (m.in. wygładzone wszystkie ostre krawędzie).
Wnętrze było bardzo przestronne, a wyposażenie sprawiało, iż autem podróżowało się bardzo komfortowo. Silniki zostały opracowane przy współpracy z Peugeotem i Volvo (PRV). Początkowo, wszystkie 3 marki zapragnęły w swoich flagowych autach mieć jednostki V8, dlatego też pierwsze projekty były skierowane w tę stronę. Niestety kryzys paliwowy spowodował, iż rozsądek wygrał z ambicjami i postanowiono odciąć 2 cylindry. Tym samym pod maską 30-ki znajdował 2,7-litrowy benzyniak V6 generujący początkowo 131, potem 126/128 oraz 143 KM. Oprócz tego do wyboru był także 2,1-litrowy turbodiesel, który generował 86 KM.
Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 3-stopniowego automatu. W 1984 roku zakończono produkcję Renault 30, a jego następcą został model 25.