Renault 6 to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez francuski koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się na rynku w 1968 roku jako następca modelu Dauphine. Początkowo w fazie projektu 6-ka miała zastąpić R4, jednak wyniki sprzedażowe pokazały iż byłby to strzał w kolano, dlatego zdecydowano iż R6 będzie większym odpowiednikiem R4 a jednocześnie będzie czerpało z nowoczesności zdobywającej popularność 16-ki.
Konstrukcyjnie Renault 6 oparte było w większości na 4-ce. Stylistycznie natomiast bliżej mu było do wspomnianej 16-ki. 5-drzwiowe nadwozie typu hatchback było bardzo praktyczne i przestronne. W 1973 roku przeprowadzono lifting który przyniósł nową atrapę chłodnicy, okrągłe lampy zostały zastąpione przez kwadratowe a z tyłu zastosowano nowe światła. Początkowo do napędu 6-ki służył nieco za słaby 0,8-litrowy silnik o mocy 34 KM, pochodzący z R4. W 1970 roku zastąpiono go 1,1-litrową jednostką generującą 47 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej.
Mimo debiutu hitu rynkowego, czyli Renault 5, 6-ka dalej całkiem dobrze się sprzedawała, a w późniejszym czasie montowano w niej nawet siedzenia z R5. Produkcję R6 w Europie zakończono w 1980 roku, natomiast licencyjna produkcja dobiegła końca dopiero 6 lat później.