Rover 25 to brytyjski samochód osobowy należący do segmentu C. Auto pojawiło się w salonach w 1999 roku jako następca dla serii 200. 25-tka jednak nie była w pełni nowym autem, a jedynie zmodernizowaną wersją swojego poprzednika. Rover wprowadzając do oferty nowe modele (m.in. 75) poza nową nomenklaturą chciał zapoczątkować także nowy język stylistyczny swoich modeli.
Dzięki temu można zauważyć powiązania w przedniej części pojazdu z wcześniej wymienionym modelem. 25-tka miała w porównaniu do serii 200 zmienione światła przednie i tylne, zderzaki, całkowicie nowe wnętrze oaz nieco utwardzone zawieszenie. Podobnie jak on, Rover 25 występował jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback. Modernizacje starego modelu wiązały się także z nadzieją, iż wkrótce ówczesny właściciel marki – BMW, wyłoży fundusze na opracowanie całkowicie nowego modelu, który uratowałby finanse firmy. J
ednak Rover ponosił straty wcześniej, tak ponosił cały czas, dlatego zanim cokolwiek nowego zdążyło powstać, BMW sprzedało Rovera brytyjskiemu konsorcjum Pheonix. Pod maską montowano silniki benzynowe serii K o pojemności 1.1, 1.4, 1.6 oraz 1.8 litra, które generowały kolejno 60, 84 lub 103, 108 oraz 115 lub 145 KM. W późniejszym czasie wycofano 145-konną wersję z uwagi na wprowadzenie topowego modelu MG ZR (1.8 160 KM), a najsłabsza jednostka zyskała dodatkowe 15 KM. Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, dostępny był 2-litrowy turbodiesel generujący 101 lub 113 KM.
Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub bezstopniowej przekładni CVT. W 2004 roku przeprowadzono jeszcze drobny lifting, który polegał na zmianie tylnej klapy, zderzaków oraz reflektorów. Już rok później zakończono ostatecznie produkcję Rovera 25. Po krótkim czasie, prawa do produkcji 25-tki (orz innych modeli) kupił chiński koncern Nanjing Automobile Group.