Smart Roadster był niewielkim samochodem sportowym produkowanym przez koncern DailmlerAG. Auto pojawiło się na rynku w 2003 roku, choć prototyp przedstawiono już w 1999 roku. Co ciekawe, koncept był gotowy już 3 miesiące po rozpoczęciu prac, a było to spowodowane tym, iż większość podzespołów Roadster odziedziczył po swoim starszym bracie – ForTwo.
Po sukcesie jakim okazał się właśnie ForTwo, Smart postanowił stworzyć tym razem model o bardziej sportowym zacięciu. Roadster występował jako.. Roadster oraz Roadster-Coupe. Oba modele różniły się wyłącznie tylną częścią nadwozia (i tym samym współczynnikiem oporu powietrza, co przekładało się także na różne prędkości maksymalne).
Roadster-Coupe miało rodzaj szklanej nadbudowy, przez co pojazd przypominał nieco małe kombi. Dzięki temu pojemność bagażnika zwiększyła się z zaledwie 86 litrów w Roadsterze, do 189 litrów w Roadsterze-Coupe. Dodatkowo pod przednią maską krył się dodatkowy „schowek” o pojemności 59 litrów. Oba warianty miały zdejmowany sztywny panel dachowy, który mógł zostać zostawiony w domu lub…schowany do bagażnika zabierając tym samym odpowiednio 41 i 85 litrów w bagażnikach.
Charakterystycznym elementem w budowie Roadstera była jego karoseria – wykorzystano tu tę samą technikę co w ForTwo. „Podstawę” nadwozia tworzyła swego rodzaju klatka bezpieczeństwa, do której poprzykręcane i przymocowane były pozostałe elementy i podzespoły. Wnętrze raczej nie rozpieszczało przestronnością, a dodatkowo wygłuszenie pozostawiało wiele do życzenia. Głośnym echem odbiła się także akcja serwisowa ok 10 tyś egzemplarzy, u których okazało się…że są po prostu nieszczelne i woda dostaje się do środka. Niestety ta sytuacja miała także wpływ na dalsze losy Roadstera.
Jak wcześniej już zostało wspomniane, wiele podzespołów, w tym układ napędowy, został zaczerpnięty z modelu ForTwo. Tak też centralnie umieszczona jednostka pod bagażnikiem napędzała tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni zautomatyzowanej. Smarta napędzał 3-cylindrowy silnik o pojemności 0,7 litra z turbosprężarką, który generował 61 lub 82 KM. Przy masie ok. 750 kg, mocniejsza odmiana zapewniała zadowalającą dynamikę. Dodatkowo o mocniejszą odmianę zadbał jeszcze Brabus, którego model oprócz dodatkami stylistycznymi wyróżniał się 101-konnym motorem.
Poza tym Brabus zaskoczył jeszcze wypuszczając Roadstera z 1,4-litrowym silnikiem V6 o mocy ok. 200 KM. Jednostka powstała z połączenia 2 silników zwykłej odmiany Roadster. Model powstał na 100-lecie wyścigów na torze Solitude. Niestety powstało tylko 10 egzemplarzy, a co gorsza, żaden z nich nie uzyskał homologacji drogowej. Z racji braku zainteresowania autem oraz problemów wizerunkowych, produkcję Roadstera zakończono już w 2005 roku.