Subaru Baja był niewielkim samochodem typu pick-up produkowanym z przeznaczeniem na rynek amerykański. Produkcja odbywała się w USA w Indianie. Pojazd zadebiutował w 2002 roku i miał nieco zamieszać w świecie motoryzacji. Nie od dziś wiadomo iż w Stanach Zjednoczonych kocha się SUVy oraz pick-upy. Te drugie sprawdzały się przede wszystkim z uwagi na ich praktyczność, a sławę zdobyły nie tylko duże Fordy z serii F, lecz także mniejsze – np. Chevrolet El Camino.
Subaru chciał pójść właśnie w ich ślady, tym bardziej że po poprzedniku Baja – Brat’cie nie pozostał prawie żaden ślad. Dlatego inżynierowie stworzyli 4-drzwiowego pick-upa na bazie modeli Legacy oraz Outback. Auto przez swe wymiary oraz odważną konfiguracje kolorystyczną (początkowo dominowały jasne i ciepłe kolory) było kierowane do młodszej klienteli. Tzw. Paka miała nieco ponad metr długości, jednak po złożeniu tylnej kanapy i otwarciu specjalnych „drzwiczek” długość ta wzrastała do 1,9 metra.
Baja nie tylko technicznie powiązana jest z Legacy oraz Outbackiem – stylistycznie również jest z nimi blisko spokrewniona. Aby dodać pojazdowi bardziej roboczego i „twardego” wyglądu, zarówno drzwi jak i zderzaki otrzymały wysokie, plastikowe nakładki. Subaru Baja oferowany był ze stałym napędem na 4 koła, a do napędu służył 2,5-litrowy boxer o mocy 165 KM. Dopiero w późniejszym czasie do oferty dołączyła wyczekiwana turbodoładowana jednostka która rozwijała 210 KM. Moc przenoszona była przez 5-biegową skrzynię manualną lub 4-stopniową automatyczną.
Przez wszystkie lata produkcji, Subaru wprowadzał mniejsze i większe modyfikacje, jednak większość dotyczyła detali we wnętrzu, wyposażenia, palety kolorów oraz możliwości konfiguracji. W 2006 roku zakończono produkcję Subaru Baja, a następca nie został przewidziany.