Subaru Vivio to klasyczny przedstawiciel aut typu kei-car bardzo popularnych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Pojazd pojawił się na rynku w 1992 roku zastępując wysłużony model Rex. Pozornie niewielkie nadwozie było naprawdę uniwersalne, a wnętrze było przestronniejsze niż mogłoby się wydawać, mimo iż Vivio miało jedynie niespełna 3,3 m długości, 1,4 m szerokości, ale „aż” 1,4 m wysokości.
Z tak małego nadwozia Japończycy zrobili 3- i 5-drzwiowego hatchbacka oraz…2-drzwiową targę!. W Japonii auto wyposażone było w gaźnikowy, doładowany silnik o pojemności 658 cm3, który rozwijał 53 KM. W odmianie Europejskiej jednostkę wyposażono w wielopunktowy wtrysk i pozbawiono doładowania, przez co moc zmalała do 44 KM. Dzięki niskiej masie wynoszącej ok. 700 kg dynamika Vivio była względnie zadowalająca.
Moc przenoszona była na przednie koła, ale za dopłata dostępny był napęd na 4 koła, który w połączeniu z podrasowanym silnikiem i innymi modyfikacjami czynił z Vivio rasową wyścigówkę. Do wyboru był 3-stopniowy automat, bezstopniowa przekładnia ECVT i 5-biegowy „manual”. W 1998 roku zakończono produkcję Subaru Vivio, a jego następcą został model Pleo.